به طور عمده 4 جبهه مشخص در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی در هرمزگان کاندیدای شاخص خواهند داشت که بر اساس تقسیم بندی های سیاسی می توان آنها در جبهه اصولگرایان، جبهه پایداری، جبهه اصلاح طلبان و جبهه حامی دولت تقسیم بندی کرد.
کد خبر: ۴۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 31 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، با نزدیک شدن به 27 خردادماه آخرین زمان برای استعفای مسئولین به منظور کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خبرهای جسته و گریخته ای از احتمال استعفای برخی از مسئولین هرمزگان برای کاندیداتوری در انتخابات به گوش می رسد.

به طور عمده 4 جبهه مشخص در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی در هرمزگان کاندیدای شاخص خواهند داشت که بر اساس تقسیم بندی های سیاسی می توان آنها در جبهه اصولگرایان، جبهه پایداری، جبهه اصلاح طلبان و جبهه حامی دولت تقسیم بندی کرد.

برخی خبرها حکایت از آن دارد که صف بندی های سیاسی در هرمزگان طی روزهای و هفته های آینده شکل واضح تری به خود بگیرد به گونه ای که کاندیداهای هر کدام از جریان های سیاسی قالب در هرمزگان، فعالیت های علنی خود را با جلوه بیشتری آغاز خواهند کرد.

در هرمزگان علاوه بر نمایندگان فعلی در مجلس شورای اسلامی یعنی محمد آشوری، منصور آرامی و ابوالقاسم جراره، نام استاندار اسبق هرمزگان یعنی حسین هاشمی تختی نیز به چشم می خورد.

از دیگر سو برخی از کاندیداهای دوره گذشته مجلس در هرمزگان که از راهیابی به مجلس نهم باز ماندند نیز در این دوره فعالیت های خود را از سر گرفته اند. از مهران شاهی، سید مصطفی ذوالقدر و موسی مولا پرست و علی دیرباز به عنوان چهره هایی نام برده می شود که از دو طیف اصولگرایان و اصلاح طلبان در این دور حضور دارند.

احمد مرادی نیز از جمله دیگر کاندیداهای احتمالی مجلس آینده است که با توجه به مسئولیت های وی در هرمزگان از جمله چهره های شاخص این دوره از او یاد می شود.

در میان اعضای ستاد دکتر روحانی در استان هرمزگان نیز تحرکات سیاسی افزایش محسوسی یافته و شنیده شده که دکتر برومند معاون استاندار هرمزگان نیز قصد کاندیداتوری برای انتخابات آینده مجلس را دارد.

 تشکیل شورای مشورتی توسعه هرمزگان طی هفته های اخیر را نیز شاید بتوان پررنگ ترین اقدام حامیان دولت در این راستا دانست.

از شهریار مشیری و محمود رئوفی و شیخ ذاکری نیز به عنوان دیگر چهره های مطرح از جریان حامی دولت برای کاندیداتوری احتمالی در مجلس آینده یاد می شود.

اصلاح طلبان نیز در هرمزگان به دنبال لیستی مشخص و کامل برای هر سه حوزه انتخابیه شرق، غرب و مرکز استان هستند. احتمال استعفای تراب ذاکری از سازمان همیاری شهرداری های استان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نیز تقویت شده است.

دو تن از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز به احتمال قوی از پست خود برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا خواهند داد. به نظر می رسد یکی از این دو تن قرار است در غرب هرمزگان کاندیدای مجلس شود.

در شرق استان نیز رقابت سختی میان کاندیداها جریان خواهد گرفت. علاوه بر سید عبدالکریم هاشمی نماینده فعلی استان از چهره هایی همچون معلمی پور و ذوالقدر و رئیسی نیز به عنوان کاندیداهای احتمالی این حوزه انتخابیه یاد می شود که هر کدام شدیدا در حال فعالیت در این منطقه هستند.

به گزارش تابناک جزیره، به نظر می رسد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان در این دوره از رقابت ویژه ای میان شمار قابل توجهی از کاندیداها صورت گیرد به طوری که به عقیده بسیاری از فعالان سیاسی، این دور از انتخابات مجلس شاهد یکی از گرم ترین رقابت ها در طول دوران مجلس در هرمزگان باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار