کد خبر: ۴۱۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 02 May 2017

به گزارش تابناک یزد،سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان یزد با بیان این که سرانه مصرف ماهی در این استان 7.75 کیلوگرم است، از تولید بیش از 1100 تن انواع آبزیان در این استان یزد خبر داد.

«سیدیحیی سادات‌اخوی» در مورد ماهیان پرورشی با بیان این‌که این ماهیان از نظر دمای مورد نیاز به دو گروه عمده، گرمابی و سردابی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: این گروه از ماهیان به ‌طور عمده از چهارگونه تشکیل شده که هرگونه رژیم غذایی مخصوص به خود دارند.

وی با اشاره به این‌که این گروه از ماهیان بیشترین استعداد رشد را در دمای ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتیگراد دارند،‌ گفت: بهترین زمان مناسب برای پرورش این نوع ماهیان نیمه اول سال است .

سادات‌اخوی در ادامه با اشاره به پرورش ماهیان قزل آلای رنگین کمان و انواع کپور ماهیان در استان یزد افزود: در سال گذشته 592 تن ماهی گرمابی و 575 تن ماهی سردابی در استان یزد تولید شده است.

سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان استان یزد با بیان این‌که پرورش ماهیان گرمابی بصورت توأم و چهار گونه‌ای در استخرهای خاکی انجام می‌شود، تصریح کرد: بخشی از نیازهای غذایی آنها از محیط طبیعی استخر از جمله زی شناوران گیاهی و جانوری، کفزیان و گیاهان علوفه‌ای موجود در استخر تامین می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: پارسال با توجه به فعالیت مجدد مرکز تکثیر و پرورش جرمق علیا(کرخنگان) و مرکز دپوی ماهی در شهرستان مهریز بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی سردابی و بیش از 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای استان توزیع و رهاسازی شدند.

وی گفت: سرانه مصرف ماهی در سطح استان با توجه به فعالیت‌های آموزشی مدیریت شیلات و برگزاری دوره‌های متعدد آموزش طبخ آبزیان، امروزه به‌طور چشمگیری ارتقاء یافته و به میزان 7.75 کیلوگرم در سال 1395 رسیده است.

سادات‌اخوی مصرف سرانه آبزیان در کشور را 10 کیلوگرم دانست و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با سرانه مصرف ماهی در جهان که معادل18.9 کیلوگرم است بیانگر این است که هنوز راه طولانی در پیش روی سازمان شیلات ایران و مدیریت‌های شیلاتی کشور است.

وی در مورد طرح تیلاپیا اظهار کرد: ماهی تیلاپیا از جمله گونه‌های وارداتی به کشور بوده که برای نخستین بار در مرکز تحقیقات ماهیان آبشور داخلی پرورش یافته و مطالعه و تحقیق پیرامون شرایط پرورش و تغذیه آن انجام شده است.

سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان استان یزد خاطرنشان کرد: پارسال میزان 4.5 تن ماهی تیلاپیا در استخرهای این مرکز تولید و عرضه شده و هم‌اکنون با توجه به لزوم کسب رضایت سازمان محیط زیست ایران در خصوص نگهداری و پرورش این ماهی، رایزنی‌ها به منظور شرایط صدور مجوز ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار