نماینده مردم سمنان در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: انتقال آب به سمنان باید با دید توسعه کل کشور و نه‌فقط استان سمنان پیگیری شود؛ امروز جایگاه بودجه‌ای سمنان قابل قبول نیست.
کد خبر: ۴۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 02 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ویژگی‌های خاص استان سمنان در بخش‌های مختلف بسیار زیاد است؛ فرودگاه، شبکه ریلی جدید، قطار برقی و بزرگراه آزاد حرم تا حرم می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها فاصله سمنان تا تهران را یک ساعت می‌کند و خود شهرهای استان نیز به هم و به تهران خیلی از طریق زمانی نزدیک می‌شوند و این فرصت مغتنمی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: سمنان بیش از سه برابر میانگین کشوری دانشجو و استاد دارد و از نظر فرهنگی جزو استان‌های بافرهنگ کشور است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

همتی ادامه داد: امروز باید فکری به حال جمعیت تهران کنیم و استان سمنان می‌تواند معین این حوزه باشد؛ اگر آب موردنیاز این استان تأمین شود، قطعاً می‌تواند جمعیتی بالغ‌بر هفت تا 10 میلیون نفر را به‌راحتی در خود جای دهد.

وی تصریح کرد: انتقال آب به‌خصوص آب‌های مرزی و آب‌هایی که مشترک هستند؛ مثل آب دریاها باید در دستور کار قرار گیرد و این امر را فقط به دید توسعه استان سمنان نباید نگاه کنیم و باید به‌منزله توسعه کشور با توجه به جایگاه استان سمنان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: هر راهکاری که منطقی و علمی است، دور از احساسات مردمی باید بتوانیم در پیش بگیریم.

همتی بیان کرد: جایگاه سی‌ام استان سمنان در حوزه بودجه قطعاً مورد قبول نیست و با ظرفیت‌هایی که وجود دارد، باید توجه بیشتری به سمنان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شاید این اعداد و ارقام را بتوانیم به نسبت جمعیت توجیه کنیم؛ ولی قرار نیست جمعیت همیشه در همین حد پایین با این امکانات در استان باقی بماند و جمعیت استان به سمت افزایش باید سوق داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار