فرماندار تبریز گفت: واگذاری شرکت ماشین آلات تراکتورسازی ایران به افراد نااهل در دولت قبلی، این شرکت را با مشکلات بنیادین مواجه کرد، به طوری که در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم کارگران شرکت 9 ماه حقوق نگرفته بودند.
کد خبر: ۴۱۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 02 May 2017
  رحیم شهرتی فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واگذاری به افراد نااهل و عملکرد غلط آنان باعث شده بود که شرکت پرتوان و قدیمی ماشین آلات تراکتورسازی در آن زمان به سازمان تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی و بانک های متعدد آذربایجان شرقی بدهی داشته باشد.
وی اظهار کرد: عملکرد غلط آقایان در واگذاری شرکت به افراد نااهل، آن را به وراشکستگی رسانده و متاسفانه موجب اعتراضات کارگری در نیمه دوم سال 1392 شد.
فرماندار تبریز اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های کمیسیون کارگری در سطوح شهرستان تبریز و آذربایجان شرقی و همکاری و همراهی ارزشمند دستگاه قضایی، این شرکت تعییت تکلیف شد و در سه سال اخیر با مدیریت گروه تراکتورسازی ایران بار دیگر به چرخه تولید و حیات بازگشت.
وی با اشاره به فعالیت شرکت ماشین آلات ادامه داد: در حال حاضر بر اساس رویه قانونی، آگهی واگذاری شرکت ماشین آلات تراکتورسازی تبریز به بخش خصوصی دارای اهلیت منتشر شده و دستگاه قضایی بر اساس ضوابط و قوانین، پیگیر موضوع است.
شرکت ماشین آلات تراکتورسازی ایران در سال 1370 برای ساخت، تولید، فروش، واردات و صادرات انواع مالشین آلان صنعتی و کشاورزی از تراکتورسازی تفکیک شد.
در یکی دو روز گذشته تصویری از نامه ای مبنی بر اعلام ورشکستگی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در فضای مجازی منتشر شده و انتشاردهندگان این نامه در رویکردی خلاف واقع به دنبال القای تصور ورشکستگی شرکت در یکی-دو سال اخیر هستند.
این در حالی است که اوضاع نابسامان شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، میراث واگذاری های غیراصولی به افراد فاقد اهلیت واحدهای تولیدی- صنعتی در دولت قبلی است و مشابه آن در همه جای کشور به چشم می خورد.
مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید با نزدیک به 30 واحد تولیدی بحران زده مواجه بود که کارگران آنها به دلیل مشکلات عددیده ای همچون دریافت نکردن چند ماهه حقوق شان، به تناوب تجمع های اعتراضی در مقابل ساختمان استانداری و فرمانداری یا در محوطه واحدها برگزار می کردند، اما در سایه اهتمام ویژه شخص استاندار و تیم مدیریتی همراهش، این مشکل در سه سال اخیر به حداقل رسیده و تعداد واحدهای دارای مشکل به کمتر از تعداد انگشتان یک دست کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار