مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر با داشتن معماری منحصر بفرد به عنوان هویت تاریخی این شهر در قالب برنامه‌های فرهنگی احیا می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 31 May 2015
تابناک بوشهر: محمد ابراهیم فروزانی ظهر امروز در نشست با مسئولان بخش‌های میراث فرهنگی استان بوشهر با تاکید بر تبدیل ساختمان‌های تاریخی به مکان‌های فرهنگی اظهار داشت: بوشهر در بعد آثار تاریخی دارای ابنیه‌های با قدمت بالا است که جایگاه این استان را در این حوزه منحصربفرد کرده است.

وی با اشاره به استفاده از عمارت‌های تاریخی در برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: لازم است طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ادبی در عمارت‌های تاریخی انجام شود که دراین راستا سال قبل اقدامات موثری انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر با تاکید بر احیای بافت تاریخی بوشهر افزود: بافت تاریخی بوشهر با داشتن 38 هکتار دارای ساختمان‌های تاریخی زیبا با معماری منحصربفردی است که باید از این ساختمان‌ها در برنامه‌های فرهنگی بیشتر استفاده شود.

فروزانی با بیان اینکه بافت‌های تاریخی بخش مهمی از هویت مردم هستند گفت:این بافتهای تاریخی، هم به صورت کلی و هم جزیی می‌توانند گویای چگونه زیستن و اندیشیدن نسلهای پیش از ما باشند.

وی احیا فرهنگ پیشینیان را از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل دانست و افزود: بخشی از فرهنگ از یاد رفته نسل فعلی را می‌توان به عنوان بخش قابل احیا، در این رویکرد زنده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر برآشنایی نسل های جوان با بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری نمایشگاه، اجرای موسیقی و یا حتی نشست‌های تخصصی و عمومی در عمارتها و مکانهای قابل تجمع بافتهای تاریخی، فرهنگی زمینه آشنایی نسل فعلی با این مکان‌ها فراهم کرد.

فروزانی گسترش نگاه انتقادی و هویت جویانه فرهنگی برای احیای فیزیکی، ظاهری وکالبدی فرهنگی بافت تاریخی که گویای فرهنگ گذشته است را از دیگر ویژگی‌های احیا بافت تاریخی بوشهر دانست.

وی با تاکید برآشتی بیشتر مردم با بافت تاریخی بوشهر افزود: باید با نگاه نو به سمت این گنجینه مهم  قدم برداشت و زمینه احیا و زنده نگه داشتن این بافت تاریخی، فرهنگی فراهم کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار