مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم خبر داد:
مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: همزمان با گرامیداشت هفته جهانی نجوم، جشنواره نجوم در بوستان خورشید مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،مرتضی دبیریان با بیان این مطلب اظهار کرد: فرهنگسرای علوم و نجوم با ایجاد شور و نشاط از طریق فعالیت‌های علمی در میان شهروندان، تربیت و ارائه مدلی برای رشد خلاقیت و نوآوری در میان شهروندان، بهینه سازی و افزایش بهره‌وری اوقات فراغت را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه در همین راستا، برنامه های متنوع نجوم و ستاره شناسی در پارک خورشید مشهد برگزار می شود، گفت: خراسان رضوی از ارتفاعات مناسبی برای فعالیت های نجومی برخوردار است و قابلیت رصد ستارگان، ماه، مریخ، مشتری و زحل از طریق تلسکوپ های موجود در فرهنگسرای علوم و نجوم میسر است.
دبیریان با اشاره به برنامه های جشنواره نجوم گفت: شناخت جهان آفرینش و زیبایی های آن، جهت یابی و قبله یابی همراه با آموزش بازدیدکنندگان، کشف استعداهای برتر و معرفی اندیشمندانی مانند خواجه نصیر الدین طوسی که خدمات ارزشمندی  در عرصه علوم و نجوم داشته اند، از ویژه برنامه های این جشنواره است.
مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: همچنین برنامه هایی ویژه هفته جهانی نجوم در فرهنگسرای علوم و نجوم و پارک خورشید در روز پنج شنبه و جمعه شب از ساعت 18 تا 21 اردیبهشت برگزار می شود.
دبیریان بیان کرد: در این برنامه ها انجام مراحل آموزشی مدنظر قرار گرفته و کارشناسان و متخصصان ما آمادگی لازم جهت پاسخ گویی به سوالات بازدیدکنندگان راخواهند داشت.
وی همچنین به استقرار  ایستگاه ویژه کودکان و نوجوانان در پارک خورشید اشاره کرد و گفت: در جشنواره نجوم، بازی های فکری و نقاشی کودکان و نوجوانان روی کاغذ و بنر به اجرا در
می آید که در نهایت به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود
مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم به نمایش فیلم منظومه شمسی و عالم ستارگان در جشنواره نجوم اشاره کرد و افزود: نمایش فیلم به صورت سمعی و بصری برای بازدیدکنندگان  در این جشنواره جذاب و دیدنی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار