مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اعلام خبر برپایی نمایشگاه قرآن در ماه رمضان در اهواز گفت: هدف غایی ما این است که مردم در حوزه کارهای مطالعاتی پیرامون مسائل قرآن اهتمام ویژه پیدا کنند، به همین دلیل به دنبال آن هستیم جذابیت نمایشگاه را بالا ببریم تا مردم در آن حضور جدی داشته باشند و بتوانند آثار را خریداری کرده و از آنها استفاده کنند
کد خبر: ۴۱۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 07 May 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اعلام خبر برپایی نمایشگاه قرآن در ماه رمضان در اهواز گفت: هدف غایی ما این است که مردم در حوزه کارهای مطالعاتی پیرامون مسائل قرآن اهتمام ویژه پیدا کنند، به همین دلیل به دنبال آن هستیم جذابیت نمایشگاه را بالا ببریم تا مردم در آن حضور جدی داشته باشند و بتوانند آثار را خریداری کرده و از آنها استفاده کنند.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در نشست رونمایی از پوستر یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم اهواز، گفت: در نمایشگاه قرآن و عترت امسال ۱۵۰ ناشر از سراسر کشور و ۱۰ ناشر خارجی حضور پیدا می‌کنند. همچنین رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزار توسط ۴۵۰ ناشر و شرکت در نمایشگاه عرضه می‌شوند. بخش‌های هنری، صنایع قرآنی، کودک و نوجوان، حوزه مسجد، حلقه‌های معرفتی، مؤسسات قرآنی، گالری‌های قرآنی و برنامه‌های جنبی محتوای نمایشگاه‌ امسال را تشکیل می‌دهند.

وی درباره هدف برپایی نمایشگاه قرآن گفت: هدف غایی ما این است که مردم در حوزه کارهای مطالعاتی پیرامون مسائل قرآن اهتمام ویژه پیدا کنند. به همین دلیل به دنبال آن هستیم جذابیت نمایشگاه را بالا ببریم تا مردم در آن حضور جدی داشته باشند و بتوانند آثار را خریداری کرده و از آنها استفاده کنند.

جوروند با بیان اینکه بحث قرآن بحث مفتوحی است، افزود: هر قدر در زمینه قرآن کار شود، باز هم کم کار شده است و هر چه کار شده است مطلقاً‌ ادای دین نشده است. چون حقیقت قرآن بالاتر از این است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد نوآوری در حوزه تفسیر و ترجمه قرآن، گفت: نیازمندی ما به قرآن بسیار زیاد است. چنانکه قرآن کریم فرمود: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏کنیم

جوروند با تأکید بر اینکه خیلی باید روی قرآن کار شود، یکی از شرایط مهم برای فهم قرآن را طهارت درون دانست و گفت: امیدواریم در ماه رمضان روحمان را طهارت ببخشیم تا فهممان کامل‌تر شود و بتوانیم با جان و دل برای نمایشگاه قرآن کار کنیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمد جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار