فرماندار ابرکوه، خبرهای منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استان یزد مبنی بر ترک خوردن درخت سرو 4500 ساله این شهرستان را تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 08 May 2017
به گزارش تابناک یزد،سیدنبی رسولی اظهار کرد: به دنبال پخش این خبر کذب، موضوع توسط مسئولان بررسی و مشخص شد خبر مورد اشاره صحت ندارد و از این رو با عاملان این شایعه که مردم این شهرستان و بلکه مردم کشور را نگران کردند با طرح شکایت برخورد خواهد شد.
نماینده عالی دولت در ابرکوه تصریح کرد: این درخت شهرت جهانی داشته و علاوه بر بازدید کنندگان داخلی ، گردشگران خارجی نیز همه ساله از آن دیدن می کنند.
وی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از 30هزار نفر از مسافران نوروزی از سراسر کشور از این درخت بازدید کردند.
رییس اداره محیط زیست ابرکوه هم در گفت و گو با ایرنا ضمن تکذیب این خبر خاطرنشان کرد: اگر در بالای درخت فاصله ای هم مشاهده می شود که تعبیر به ترک خوردن شده بخاطر سنگینی درخت براثر بارش باران و طوفان بوده است.
حسن تیموری اظهارکرد: درخت سرو، شکستگی و ترک خوردگی ندارد و جای نگرانی نیست .
الکساندر روف دانشمند روسی، عمر این درخت را به چهار تا چهار هزار و 500 سال تخمین زده است.
برخی مورخین معتقدند نهال این درخت را ‘یافث’ پسر نوح کاشته است، درخت سرو ابرکوه از نوع سروهای مدیترانه ای است و ارتفاع آن 25 متر است.
این درخت در شانزدهم تیر سال 86 به عنوان سومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و همچنین به عنوان یک اثر طبیعی در سال1382 به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار