فرماندار تویسرکان گفت: ۱۳۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی تویسرکان افزوده شد.
کد خبر: ۴۲۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 08 May 2017
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در دولت یازدهم ۱۳۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده شد گفت: ۸۱ کلاس از این تعداد مربوط به آموزش و پرورش بخش مرکزی تویسرکان و ۵۱ کلاس نیز مربوط به بخش قلقلرود این شهرستان است.

به گزارش تسنیم ، حبیب مومیوند در جمع مدیران مدارس دهستان سید شهاب شهرستان تویسرکان اظهار داشت: مهمترین رسالت فرهنگیان و معلمان، تربیت انسان‌های متفکر، پرسشگر و پژوهشگر برای ساختن آینده کشور است.

وی بیان کرد: استاد شهید مرتضی مطهری که اندیشه‌های بلندش اثر گذاری کم‌نظیری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشت می‌تواند بهترین الگوی اندیشه و رفتاری معلمان باشد.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه تکریم و بزرگداشت همه جانبه فرهنگیان و معلمان در حقیقت شتاب بخشی به روند توسعه و بالندگی کشور است گفت: در دولت یازدهم تلاش شد تا در حد توان مالی و اعتبارات موجود و به رغم کاهش درآمدهای عمومی دولت، حقوق معلمان افزایش یابد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به توسعه روستاهای کشور عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری توجه زیادی به موضوع آموزش و پرورش در مناطق مختلف شهری و روستایی داشت اما در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع شد.

مومیوند اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ دولت یازدهم، کاهش نرخ تورم از بالای 40 درصد به زیر 10 درصد و ثبات نسبی اقتصاد کشور است آنهم در حالیکه سال‌های گذشته قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم به صورت ساعتی تغییر می‌کرد.

وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت و رقم زدن تحولات بزرگ در حوزه بهداشت و درمان کشور از دیگر کارکردهای موثر دولت یازدهم است که کمتر به آن پرداخته شده است.

فرماندار تویسرکان افزود: اکنون 24 پزشک متخصص در تویسرکان با دریافت حق ویزیت زیر چهار هزار تومان به ارائه خدمت می‌پردازند و طرح تحول نظام سلامت نیزسبب شده که میزان مراجعه مردم به تنها بیمارستان شهرستان از 90 هزار نفر در سال در مقطع زمانی پیش از اجرای این طرح به 360 هزار مراجعه در سال برسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال 95، شیب کاهش جمعیت و مهاجر فرستی شهرستان تویسرکان کاهش یافته، ابراز کرد: افزایش جمعیت شهری تویسرکان به بالای 50 هزار نفر و روند کاهش شیب جمعیت نشان از اثر گذاری خدمات به مردم در بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر دارد.

مومیوند از گازرسانی به 14 روستای این شهرستان در سال 94 خبر داد وگفت: طرح چهار خطه کردن راه‌های ارتباطی تویسرکان به جوکار و تویسرکان به کنگاور که در دولت قبل راکد مانده بود در دولت یازدهم فعال و بخش قابل توجهی از آنها بهره‌برداری شد.

وی بسیان کرد: در سال 95 بیش از 50 هزار تن گندم و جو و افزون بر 40 هزار تن چغندر قند از مزارع شهرستان تویسرکان جمع آوری و خریداری شد.

فرماندار تویسرکان همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 600 کارگاه مبل و منبت در روستای سید شهاب و فعالیت چهار هزار و 747 کارگاه مبل و منبت در شهرستان تویسرکان تاکید کرد: در سال 95 سه هزار تن آسفالت در بیش از 18 هزار متر مربع از زمین های این روستا به عنوان پرجمعیت ترین روستای شهرستان و مرکز دهستان سید شهاب پخش شد.

وی اظهار داشت: در بیان عملکردهای دولت به دنبال بزرگ نمایی و دادن اطلاعات غیر واقعی نیستیم.
فرماندار تویسرکان به اشاره به اهمیت حضور پر شور و حداکثری مردم در دو انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: همگی باید تلاش کنیم تا شاهد حضور پر نشاط، پویا و قانومند مردم در پای صندوق های رای باشیم.

مومیوند تصریح کرد: رعایت حق الناس در انتخابات تنها منحصر به برگ رای نیست بلکه باید این اصل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در همه مراحل انتخابات اجرایی کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش تویسرکان نیز در این نشست گفت: در دولت یازدهم 81 کلاس درس با همکاری خیرین مدرسه ساز به فضاهای آموزشی آموزش و پرورش تویسرکان در بخش مرکزی افزوده شده است.

جواد اسدبیگی افزود: همچنین در دولت یازدهم شاهد رشد 103 تا 108 درصدی حقوق معلمان بودیم که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی از پرداخت 11 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان تویسرکان در بهمن ماه و اسفند ماه سال 95 خبر داد و گفت: اکنون غیر از موارد جزئی مانند پرداخت هزینه حق التدریس و حضور در امتحانات، مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار