کد خبر: ۴۲۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 14 May 2017
به گزارش تابناک یزد، فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ۳ هزار هکتار از اراضی ابرکوه زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفت گفت: بانک‌ها تسهیلاتی برای آبیاری نوین در ابرکوه پرداخت نمی‌کنند.

سیدنبی رسولی در نشست مجمع نمایندگان یزد با فرمانداران و بخشداران استان با تاکید بر اینکه شهرستان ابرکوه قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود اظهار داشت: 35 درصد اشتغال مردم در این شهرستان از طریق کشاورزی و زنجیره‌های مربوط به آن است.

وی افزود: تا اندازه‌ای توانستیم تحول در این عرصه به وجود آوریم و در زمینه نوع کشت و آبیاری اقدامات خوبی صورت گرفت ولی این کار متوقف شد.

فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: در مدت دو سال توانستیم سه هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی ابرکوه را در زمینه آبیاری نوین و صنایع تبدیلی با تغییر روبه‌رو کنیم ولی به دلیل مشکلات مالی و تسهیلات بانکی متوقف شد.

رسولی گفت: در حال حاضر برای دو هزار هکتار تغییر نوع آبیاری در شهرستان ابرکوه ثبت نام کردند ولی متاسفانه وقتی به بانک مواجه می‌کنند از طرف بانک می‌شوند که اعتبارات وجود ندارد.

پتانسیل بعدی این شهرستان را بحث گردشگری دانست و گفت: تا اندازه‌ای توانستیم زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان را فراهم کنیم و گردشگر داخلی و خارجی این شهرستان چند برابر شده است.

هادی مقیمی فرماندار اردکان هم در این نشست با اشاره به اینکه توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه جایی ثبات، امنیت و آرامش وجود داشته باشد اظهار داشت: در شهرستان اردکان با توجه به شرایطی که وجود دارد این وضعیت به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شده که سرمایه‌گذاران در همه ادوار نسبت به حضور در این شهرستان و سرمایه‌گذاری اقدام لازم را انجام دهند.

فرماندار اردکان با بیان اینکه این شهرستان در زمینه‌های اقتصادی رشد قابل توجهی داشته، گفت: در طول سال‌های گذشته بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تنها در زمینه فولاد انجام شده و می‌توانیم ادعا کنیم که در این شهرستان بیکار نداریم.

مقیمی عنوان کرد: با اشاره به اینکه این توسعه طبعا تبعاتی هم داشته، گفت: از جمله بحث آلودگی محیط زیست یکی از این مشکلات است که در حال مدیریت آن هستیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار