معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در راستای طرح نظام سلامت، 110 هزار حاشیه نشین این استان از خدمات این طرح بهره مند شدند.
کد خبر: ۴۲۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 15 May 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد حسن لطفی  با بیان اینکه این تعداد از خدمات اولیه بهداشت و درمان محروم بودند افزود: با اجرای طرح تحول سلامت مناطق حاشیه نشین و شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات سلامت برخوردار شدند.
وی ارتقاء سلامت روستاییان و حاشیه نشین ها را جمله بسته حمایتی دولت در اجرای طرح یاد شده بیان و اظهار کرد: حدود 20 تا 25 درصد این مناطق بدون پزشک بود که همیشه با اعتراض مردمی و مسوولان رو به رو بودیم اما با اجرای این طرح در تمام مناطق، پزشک حضور دارد و موجب رضایت مندی جامعه شده است.
وی با اشاره به راه اندازی 10 پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در سه سال گذشته در استان افزود: در این پایگاه ها تمام کارهای مراقبتی و پیشگیری به تمام ساکنین سکونت های غیر رسمی و حاشیه نشین بصورت رایگان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در پایگاه های یاد شده ماما و دو کارشناس مراقبت سلامت مستقر هستند اظهار کرد: افراد توسط این کارشناسان مورد غربالگری قرار می گیرند و در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: درحال حاضر به ازای هر دو هزار نفر یک مراقب سلامت در استان وجود دارد که به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار