مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: سالانه بیش از یک میلیارد تومان برای ساخت مساجد، ترویج امور قرآنی، دینی و حمایت از هیئت ها مذهبی از سوی شهرداری هزینه می شود.
کد خبر: ۴۳۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 03 June 2017
طرح تجلیل ازحافظان قرآن کریم شهر قزوین ازابتدای سال ۹۲ و با مصوبه شورای شهر قزوین آغاز شدوبااجرای برنامه های انجام شده شاهد استقبال خوبی از سوی خانواده ها بودیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در مدت سه سال گذشته ۱۷ مرحله ازمون و داوری و ۹ همایش ویژه قاریان و حافضان قرآن کریم نیز برگزار شده است.  

وی بیان کرد: تا آیان ماه سال گذشته تعداد ۹۹۳۵ جزء در قالب ۷۸۹۰ نفر داوری انجام شده وتعداد ۶۶۶۳ جزء پذیرفته شده است.

وزیری نژاد تصریح کرد: همچنین تعداد ۴۹۲۵ جزء تجلیل و ۹۸۵ نفر دراین همایش تجلیل میشوند که تاکنون ۵۹۱۰ جزء تجلیل شده و تعداد ۷۸۳ جزء در دهمین همایش پس از پایان ماه مبارک رمضان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: ۸۵ درصدشرکت کنندگان در برنامه های قرآنی شهرداری را بانوان و ۱۵ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی به حمایت مالی از برنامه های قرآنی هم اشاره کرد و گفت: از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای فعالتهای قرآنی با افتخار هزینه شده است و سالانه به طور متوسط ۴ همایش تجلیل نیز برگزار می شود.

وزیری نژاد تصریح کرد: تا پایان امسال تعداد همایش های تجلیل به ۱۲ مورد خواهد رسید و امیدواریم تعداد جزء های حفظ و قرائت شده نیز به ۱۲ هزار جزء برسد.

وی گفت: برنامه های قرآنی در فرهنگ سراها، خانه های قؤانی، به صورت مستمر برگزار می شود و با حمایت از تشکل های قرانی توانسته ایم کارهای تاثیرگذاری در این عرصه انجام دهیم.

وزیری نژاد بیان کرد: در خصوص نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع)، تکریم ائمه و سیره نبوی، با هدایت شورای شهر برنامه های مختلفی درمناسبت های دینی و مذهبی ازجمله در ولادت و شهادت ها توسط سازمان برگزاری شده و جمع کثیری در انها شرکت کرده اند.

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به هیئت های مذهبی

وی درخصوص حمایت از هیئت های مذهبی هم گفت:سالانه حدود۲۰۰ میلیون تومان هم به هیئت های مذهبی کمک می کنیم تا فعالیت آنها رونق بگیرد وانگیزه کار بیشتری داشته باشند و شاید کمتر درخواستی از سوی این تشکل های دینی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بی پاسخ مانده و حمایت نشده باشد.

وزیری نژاد اظهارداشت:شهرداری وشورای شهر قزوین بدون شک مهمترین پشتیبان و حامی هیئت های مذهبی است و این رویه را امسال نیز با علاقه و نیت خالصانه برای ترویح امور دینی و قرآنی ادامه می دهیم.

ساخت مسجد را با جدیت ادامه می دهیم

وی در خصوص کمک به ساخت مساجد در محلات هم گفت: از ۴ سال قبل با پیشنهاد سازمان برای ساخت مسجد در محل ه هایی که فاقد امکان مذهبی است اعلام آمادگی کردیم و در حال حاضر ۲۵ مسجد با پیشرفت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در مناطق شهری مانند مینودر، کوثر و ناحیه سه در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در فضاسازی شهری در مناسبت ها هم همواره پیشگام هستیم و سالانه میلیاردها تومان برای امور دینی، مذهبی و تکریم اهل بیت و ترویج قرآنی از سوی شهرداری هزینه می شود.

در این مراسم از تعدادی از قاریان و حافظان قرآنی تجلیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار