چالش های زیست محیطی
اما نکته ای که در این میان مهم است بحث عدم توجه منتخبین شورای شهر یاسوج به این معظل در تبلیغات انتخاباتی خود بوده است!
کد خبر: ۴۳۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 07 June 2017
وضعیت محیط زیست آنچنان مهم و حیاطی است که در صورت عدم توجه به بهبود آن ، در آینده چالش های بزرگی گریبانگیر مردم و مسئولین خواهد شد. توجه به پوشش گیاهی، جانوری و آلودگی هایی که از پسماندها ، ایجاد می شود می تواند موجب بروز و شیوع بیماری های خطرناکی شود.
همزمان با آغاز هفته محیط زیست ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در نشستی به بیان برخی مسائل مربوط به این حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسدالله هاشمی در زمینه مشکلاتی که گریبانگیر محیط زیست استان است ، به حوزه بویراحمد اشاراتی کرده و شکایت این دستگاه از شهرداری یاسوج را عنوان کرده است.
دوپشته دشتروم محل دفن زباله های شهر یاسوج به قصه ی پر غصه ای تبدیل شده است که هر روز بر ابعاد خطر آفرینی آن از نظر زیست محیطی افزوده می شود.
 
از شکایت از شهرداری ها تا نشست با منتخبین بی برنامه و میزان جدیت دستگاه قضایی 
 
هاشمی گفت :  شکایت شهرداری و مدیریت پسماند یاسوج را کرده‌ایم و مسیر قانونی آن در حال انجام است چرا که در دشت‌روم وضعیت بحرانی و اقدام غیر قانونی مشاهده می‌شود.

هاشمی گفت: شیرابه‌های آن به آب‌های زیرزمینی می‌رسد و سوزاندن زباله‌ها در آن منطقه و دود آن سرطان‌زاست و وضعیت بدی با زباله‌ها در خصوص جانواران موذی و وحشی و ولگرد ایجاد شده است.
اما نکته ای که در این میان مهم است بحث عدم توجه منتخبین شورای شهر یاسوج به این معظل زیست محیطی در تبلیغات انتخاباتی خود و نداشتن هیچ برنامه زیست محیطی بوده است! ضمن اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی خود نامزدها بیشترین آلودگی های زباله ای و صوتی را بوجود آورده بودند به گونه ای که داد مسئولین شهرداری را هم بلند کرده بودند.
اسدالله هاشمی در این خصوص گفت:  نشست‌هایی با با منتخبین شوراهای دوره جدید برگزار می‌کنیم هر چند که آن‌ها در تبلیغات خود هیچ گونه برنامه زیست محیطی نداشتند. 
 
از شکایت از شهرداری ها تا نشست با منتخبین بی برنامه و میزان جدیت دستگاه قضایی 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از شکایت برخی دستگاه های دیگر هم خبر داد و گفت : شکایت شهرداری پاتاوه را هم کرده‌ایم و بحث فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج و همچنین سوزاندن غیر قانونی پسماندهای آن را به اطلاع مراجع قضایی رسانده‌ایم.
به نظر می رسد دغدغه های زیست محیطی دستگاه متولی حفاظت از محیط زیست استان آنقدر جدی است که نیاز مبرم به کشاندن مسئولین به دادگاه دیده است و به صراحت هشدار می دهد ! هر چند در طرف های مقابل و دستگاه های به مخاطره انداختن محیط زیست این مسائل چندان جدی گرفته نمی شود.
حال باید دید دستگاه قضایی تا چه میزان نسبت به این پرونده ها جدیت و فوریت نشان می دهد و آیا می تواند با فوریت دادن به این پرونده ها ، متخلفان را وادار به رعایت نکات زیست محیطی در برنامه های خود بنماید؟
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار