سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه شک بیماری تب کریمه کنگو توسط پزشکان شیراز تشخیص داده شد، افزود: پزشکان معالج در شهرستان کهگیلویه هنوز به وجود بیماری تب کریمه کنگو در این بیمار اعتقادی ندارند.
کد خبر: ۴۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ 08 June 2017
پس از فوت یک زن باردار کهگیلویه و بویراحمدی مشکوک به تب کریمه کنگو ، مردم و مسئولین منتظر اعلام نتابج آزمایشات بودند که امروز خبرهای ضد و نقیضی در این خصوص مخابره شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حالی که برخی منابع خبری از اعلام نتایج آزمایشات مربوط به این مرحوم خبر می دادند، سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: جواب آزمایش زن کهگیلویه وبویراحمدی مشکوک به "تب کریمه کنگو" هنوز اعلام نشده است!
 اعلام نتیجه آزمایشات زن مشکوک به تب کریمه کنگو
خبرگزاری ایرنا از قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشت : نتایج آزمایش های صورت گرفته بر روی 2 بیمار فوت شده مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو منفی است و آنها به این بیماری مبتلا نبودند.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: نتیجه آزمایش خون خانم هاشمی خو بیمار اعزامی از یاسوج که قبل از دریافت خدمات سلامت در بیمارستان نمازی شیراز جان سپرد ، از سوی آزمایشگاه مرجع در تهران منفی اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: نتیجه آزمایش خون شیر علی نوشاد دومین فردی که گفته شده بود بر اثر ابتلا به تب کریمه فوت کرده است نیز منفی اعلام شده و وی نیز به این بیماری مبتلا نبوده است.
ایمانیه بیان کرد : آزمایشگاه مرجع تشخیص دقیق علائم تب کریمه کنگو در تهران مستقر است و همه نمونه برداری های صورت گرفته از افراد بستری در بیمارستان های نمازی و شهید فقیهی شیراز نیز به این آزمایشگاه ارسال شده است.
بیمار برای تب کریمه کنگو به شیراز اعزام نشد!
اما در خبری دیگر در همین زمینه سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: جواب آزمایش زن کهگیلویه وبویراحمدی مشکوک به "تب کریمه کنگو" هنوز اعلام نشده است.
کورش داوری ، اظهار داشت: تا الان هیچ جواب رسمی و مکتوبی در خصوص زن فوت شده مشکوک به "تب کریمه کنگو" به ما اعلام نشده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه خبر مربوط به منفی بودن جواب آزمایش در خصوص زن باردار مشکوک به تب کریمه کنگو که در فضای مجازی پخش شده برای ما ارزشی ندارد، افزود: شایعات در فضای مجازی برای ما ملاک نیست و تا زمانی که به صورت رسمی و مکتوب خبری مبنی بر رد این بیماری اعلام نشود این خبر را تایید نمی کنیم.

وی که با تسنیم گفتگو می کرد با بیان اینکه از روز اول ما این بیمار را با تشخیص بیماری تب کریمه کنگو به شیراز اعزام نکردیم، گفت: قبل از زایمان این بیمار دارای تب شدیدی بود اما وی به دلیل خونریزی بعد از زایمان به شیراز اعزام شد.

داوری با بیان اینکه شک بیماری تب کریمه کنگو توسط پزشکان شیراز تشخیص داده شد، افزود: پزشکان معالج در شهرستان کهگیلویه هنوز به وجود بیماری تب کریمه کنگو در این بیمار اعتقادی ندارند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه تا قبل از اعزام به شیراز 7 متخصص در رشته های مختلف بر بالین این بیمار حاضر بودند، تصریح کرد: ما به دلیل خونریزی بعد از زایمان این بیمار را اعزام کردیم و تا کنون هیچ خبر رسمی مبنی بر تایید و یا رد قطعی بودن بیماری تب کریمه کنگو به ما اعلام نشده است.

وی گفت: امیدوارم که جواب آزمایش منفی باشد و در صورتی که جواب آزمایش مبنی بر رد این بیماری به دست ما برسد باید برسی کنیم که دلیل فوت این بیمار چه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار