هدایا و پرداخت های خارجی که به درآمد زایی هتل های خصوصی رئیس جمهوری آمریکا کمک می کند اینبار دستاویز ۲ دادستان دموکرات آمریکا برای طرح شکایت علیه وی شده است.
کد خبر: ۴۳۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 12 June 2017
به گزارش تابناک : دادستان های کل ایالت «مریلند» و همچنین «دیستریکت آو کلمبیا» قصد دارند با تشکیل پرونده ای علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وی را از بابت درآمد خارجی حاصل از هتل هایش، ناقض قانون اساسی کشور، معرفی کنند.

البته این اولین باری نیست که ترامپ از بابت این موضوع به چالش کشیده می شود و پیشتر نیز یک گروه غیر دولتیِ دفاع از ارزش های اخلاقی آمریکا، شکایت مشابهی را علیه وی مطرح کرده بود.

اما، انتظار می رود شکایت مطرح شده از سوی ۲ دادستان دموکرات، از شانس بهتری برای پیشرفت در دستگاه قضایی آمریکا برخوردار باشد به ویژه آنکه این اواخر دموکرات ها موفق به تعلیق فرمان ضد مهاجرتی وی علیه اتباع ۶ کشور مسلمان شدند.

گفتنی است شکایت گروه غیر دولتی علیه ترامپ به دلیل فقدان مدارک کافی که نشان دهنده ضرر ناشی از ضد و بندهای تجاری وی است، راه به جایی نبرد حال آنکه دیستریکت آو کلمبیا از بابت سوبسیدی که برای ساخت هتل های منطقه قائل شده است، از بابت هتل داری ترامپ ضرر هنگفتی را متحمل شده وشانس زیادی برای پیش برد شکایت خود علیه وی دارد.





منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار