مشاور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:
تابناک اصفهان- مشاور کمیسیون کشاورزی‌، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ۱۴ میلیون قطعه انواع ماکیان در اصفهان طی سال گذشته بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شد.
کد خبر: ۴۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 12 June 2017
مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار  تابناک در اصفهان اظهار داشت‌: اگرچه در سال‌های گذشته و در برخورد با بیماری‌های مختلف علم و آگاهی ما در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ارتقا پیداکرده است اما هنوز عملکرد مناسبی و قابل قبولی  را هنگام مواجه با بیماری نداریم.

وی بابیان اینکه کشورهای اروپایی برای کنترل چنین بیماری‌هایی ستادی را با ساختار مشخص و به ریاست رییس جمهور و یا نخست‌وزیر تشکیل می‌دهند گفت: در ایران نیز باید قانون ایجاد چنین ستادی از سطح رئیس‌جمهور تا دهستان تصویب و این قانون به مرحله‌ی اجرا گذاشته شود

مشاور عالی انجمن جوجه یک‌روزه در اصفهان افزود:  چنین ستادی یک‌بار درسال ۸۸ ایجاد شد اما رفته‌رفته این ستاد به دلیل کمبود اعتبارات ضعیف شد و این در حالی است که چنین بیماری‌هایی در صورت عدم کنترل می‌توانند سلامت مردم را نیز با خطر مواجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال مهم‌تر از خسارات ملی نیست اظهار داشت : برخورد با واحدهای فاقد مجوز و متخلف باید موردبازنگری قرار گیرد زیرا فعالیت این واحدها خسارت‌های ملی و جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند .

مصطفوی بیان داشت: تبدیل واحدهای کوچک به واحدهای بزرگ پرورش طیور از راهکارهای تسریع در کنترل بیماری و لازمه‌ ایجاد بستر مناسب برای صادرات است.

وی اعلام کرد : در سال گذشته ۱۴ میلیون قطعه انواع ماکیان معدوم شدند که در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح و آمادگی لازم در سال جدید این میزان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار