معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات می‌گوید: در 4 سال گذشته در مدیریت تیم‌های استانی مدیریت قابل قبولی نداشتیم و بعضی از مدیران سیاسی کشور نه تنها در راستای سیاست‌های دولت و روحانی موفق نبودند حتی موجب نارضایتی‌هایی هم در استان‌ها شدند.
کد خبر: ۴۴۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 14 June 2017
به گزارش تابناک : مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات  با بیان اینکه وزارتخانه هایی که باید در راستای برنامه های رییس جمهور تغییر کند، وزارت کشور، علوم و وزارتخانه های اقتصادی است، گفت: در وزارتخانه های اقتصادی باید ترکیب منسجم تری ایجاد شود تا کارها بهتر پیش برود. در دیگر وزارتخانه ها هم متناسب با شرایط جدید جامعه می توان تغییراتی داد تا کابینه ای در تراز روحانی و مطالبات جامعه تشکیل شود که نیروهای کارامد و توانا و به ویژه شجاع روی کار بیایند.

مبلغ ادامه داد: وزارت کشور وزارتخانه بسیار مهمی است؛ زیرا این وزارتخانه مسئول امنیت داخلی و خارجی کشور است و همه استانداران و فرمانداران و بخشداران از سوی وزارت کشور انتخاب می شوند. در واقع مدیریت داخلی سراسر کشور به عهده این وزارتخانه است. بنابراین آن تیم سیاسی که در وزارت کشور تشکیل می شود فوق العاده در پیشبرد برنامه های دولت می توانند موثر باشند و اگر تیم مناسبی وجود نداشته باشد، می توانند به عکس عمل کنند. کمااینکه در 4 سال گذشته هم در مدیریت تیم های استانی مدیریت قابل قبولی نداشتیم و بعضی از مدیران سیاسی کشور نه تنها در راستای سیاست های دولت و روحانی موفق نبودند حتی موجب نارضایتی هایی هم در استان ها شدند. اگر در کل سیاست های وزارت کشور نقصانی وجود داشته باشد می تواند به کل دولت آسیب برساند.

او با بیان اینکه وزارت علوم هم وزارت خانه بسیار مهمی است، گفت: قشر تحصیلکرده و دانشگاهیان کشور با وزارت علوم در ارتباط هستند و باید مدیریت خوبی بر این وزارتخانه حاکم باشد تا بسترهای رشد و نمو و بالندگی این نهاد مهم فراهم شود. با توجه به اینکه در چند سال گذشته چنین مدیریتی در وزارت علوم دیده نشده است، بهتر است تغییرات خوبی در این وزارتخانه اتفاق بیفتد تا تغییر سطوح مدیریت در این وزارتخانه رخ دهد.

این فعال سیای اصلاح طلب ادامه داد: بخش جذب سرمایه، توسعه کارآفرینی و افزایش تولید و سرمایه گذاری، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم از رکود خارج شویم و توسعه اقتصادی داشته باشیم. اما این بایدها در گروی این است که در مجموعه وزارتخانه های اقتصادی کشور تیم کارامد وجود داشته باشد. یکی از مشکلاتی که در اغلب تیم های دولت های مختلف بوده است این بوده که مدیران اقتصادی از انسجام کافی برخوردار نبودند. این مهم است که ترکیب وزارتخانه های اقتصادی با یکدیگر انسجام داشته باشند تا بتوانند در حل مشکلات کشور موثرتر وارد عمل شوند.





منبع : خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار