معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان گفت: از ایده‌های اشتغال‌زای افراد و شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 15 June 2017
ظهر امروز جلسه مقاومتی بانوان با حضور مسئولین اجرایی استان در ساختمان استانداری برگزار شد. 

در این جلسه مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) در خصوص سند اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در جلسه ای که با هدف مشارکت زنان در برنامه اقتصاد مقاومتی داشتیم مشاور وزیر کشور خواستار گنجاندن مصوبات اقتصاد مقاومتی بانوان در این سند شدند و لذا پس از بررسی‌های صورت گرفته مصوبات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. 

وی افزود: جامعه زنان به عنوان یکی از گسترده‌ترین مخاطبان این استان در برخی مشاغل نقش بارزتری از مردان دارند و در این زمینه حساسیت ویژه‌ای وجود دارد به نحوی که وزارت کشور تمام اعتبارات و اصلاح قوانین در این خصوص را پذیرفته است و لذا در فعالیتهای دستگاه‌های اجرایی استان بایستی این نقش به طور کامل مشهود باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان اولین استانی بوده که سند اشتغال را تنظیم کرده است گفت: از آنجا که استان لرستان یکی از 3 استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است به عنوان اولین استان سند اشتغال و تولید را تنظیم کرده‌ایم و از ویژگی‌های این سند می‌توان به کار کارشناسی شده، جامعیت اسناد و پروژه محور بودن آن اشاره کرد. 

غضنفری با تاکید بر اینکه سند اشتغال با رشد 55 درصدی در سرمایه گذاری تدوین شده است، خاطر نشان کرد: نیروی انسانی نیرویی عام است و جامعه زنان در بعضی مشاغل کاملا می‌تواند پر رنگ باشد، سال گذشته در حوزه نیروی انسانی سند با درصد بالایی از پیش بینی محقق شد و امسال همان طور که گفته شد هیچ استانی هنوز اقدام به تنظیم سند نکرده است. 

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی بانوان این است که دستگاه‌های اجرایی پس از ابلاغ اساس نامه چه فعالیت‌هایی را در حوزه اشتغال زنان انجام داده‌اند. 

معاون استاندار لرستان با ابراز اینکه در کشورهای توسعه یافته تفکیک جنسیتی نداریم افزود: از آنجا که احساس می‌شود یک سرخوردگی در جامعه برای بانوان وجود دارد بنابراین بایستی ضمن حمایت از این قشر، ایده‌ها و باورهایشان را پذیرفت و به آن اعتماد کرد و با رفع موانع در تسهیل امور بانوان کوشش کرد. 

غضنفری اذعان کرد: در گام اول برای مراکز موجود اطلاع رسانی صورت گیرد که اگر افرادی یا شرکت‌هایی هستند که دارای ایده‌هایی با امکان ایجاد شغل هستند در حوزه تقویت و حمایت های دولتی و تسهیلات بانکی پذیرش و حمایت می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار