مثلث مردم سالاری، دیپلماسی و امنیت؛
پایه های اقتدار نظام و کشور ایران را باید قدر دانست و آنها را صیانت نمود و حمایت از فرزندان ملت در سپاه نیز وظیفه همه کسانی است که دغدغه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را دارند
کد خبر: ۴۴۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 20 June 2017
مهدی مکارمی- حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع فرماندهان داعش بازتاب بین المللی وسیعی را بدنبال داشته است.

این اقدام سپاه از زوایای گوناگونی قابل تامل است که در این نوشتار به آن پرداخته می شود؛

تردیدی نیست که سپاه بعنوان بخشی از بدنه ملت و فرزندان این آب و خاک بهمراه دیگر نهادهای نظامی و امنیتی تضمین کننده امنیت و آرامش کشورمان در برابر دست درازیِ دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عزیز و همه کسانی که گوشه ی چشمِ طمعی به این سرزمین دارند است.

سپاه از ابتدای انقلاب بعنوان بازوی حفظ امنیت کشور، از آرمان های انقلاب اسلامی صیانت نموده است.

تردیدی نیست که امنیت یک پایه مهم تحقق حاکمیت مردمی و اداره حکومت بر مبنای رای مردم است و مردم سالاری دینی که دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) است در سایه برقراری امنیت است که امکان تحقق می یابد.
مردم سالاری و امنیت پایدار دو جزو لاینفک و لازمِ جمهوری اسلامی هستند.

از قضا پایه های اقتدار نظام در عرصه منطقه ای و بین المللی نیز متشکل از مولفه هایی چون حق انتخاب مردم و حضور گسترده مردم در انتخابات، دیپلماسی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت و امنیت و اقتدار نظامی و حضور موثر در معادلات منطقه ای و بین المللی است و امروز اگر جمهوری اسلامی در منطقه ای پرتنش و پرتلاطم، سرامد و بالنده تر از همه حکومت های منطقه در عرصه جهانی حضور دارد همگی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی است.

پایه های اقتدار نظام و کشور ایران را باید قدر دانست و آنها را صیانت نمود و حمایت از فرزندان ملت در سپاه نیز وظیفه همه کسانی است که دغدغه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را دارند.

حمله موشکی به مواضع داعش نشان داد که در کنار ارکان مهمی چون انتخابات و دیپلماسی پویا، نباید از اقتدار نظامی و تقویت بنیه های دفاعی و موشکی کشورمان غافل باشیم و با لبخند دشمن، دست از ارتقای توان نظامی مان بکشیم.
عقل حکم می کند در این منطقه پرآشوبی که میدان بازیگری بازیگران قهار منطقه ای و بین المللی شده است ما نیز باید برای هر رویدادی آماده باشیم و اجازه طمع ورزی را به هیچ دشمنی ندهیم.

انتخاب هوشمندانه هدف و موقعیت زمانی و مکانی عملیات اخیر، باعث شده است تا دنیا نتواند مشروعیت قانونی و بین المللی این اقدام را نیز زیرسوال ببرد و به العکس ایران نشان داد از توان نظامی، صرفا برای دفاع از خود و یا مقابله با تروریستها استفاده می کند و البته در برابر طمع ورزی و زیاده خواهی بدخواهان نیز خط قرمزی را نخواهد شناخت.

این اقدام البته پیام هایی را برای دیگر دشمنان ما که در واقع پشتیبانان اصلی داعش و تروریستها هستند داشته است. پس از سفر منطقه ای ترامپ و رقص شمشیر او با رهبران مستبد و دیکتاتور سعودی و فروش تسلیحات نظامی به این حکومتِ بیگانه با دموکراسی و حق انتخاب مردم، لازم بود تا به سران این حکومتها نیز گوشزد شود که دچار اشتباه محاسباتی نشوند و اگر خیال واهی به سرشان بزند پاسخی قاطع و تاریخی را تجربه خواهند کرد.

نکته دیگر که نباید به آسانی از کنار آن گذشت، همدلی و انسجام ملی و حمایت همه گروهها و طیف های سیاسی درون کشور و حمایت از عملیات موشکی سپاه است. همه دلسوزان کشور حمایت خود را اعلام کردند و در این زمینه شاهد دوصدایی و چندصدایی نبودیم و اینجا دقیقا آن جایی است که همه یکصدا و همدل از امنیت و اقتدار نظام دفاع می کنند.

حالا دشمن می داند ایران هم گزینه ی مردم سالاری و انتخابات را روی میز دارد و هم گزینه دیپلماسی فعال منطقه ای و بین المللی و هم اقتدار نظامی و موشکی را؛ الگویی از مردم سالاری دینی که هم آزادی را تجربه می کند و هم استقلال را و در پرتو امنیت از هر دو پاسداری می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار