هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس:
پیش از این تابناک خوزستان بارها در گزارشاتی از وزارت راه و شهرسازی خواستار احداث این آزادراه در مسیر ترانزیتی بین دو استان شده بود
کد خبر: ۴۴۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲ 21 June 2017
 معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در خصوص اجرای پروژه آزاد راه اهواز -ایذه-لردگان  را ابلاغ کرد.

ب‍گفته نماینده ایذه و باغملک در مجلس،  هیئت وزیران درجلسه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت راه شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه­های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک­ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب ۱۳۶۶- تصویب کرد.

وی گفت: طی این مصوبه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای اجرای پروژه آزاد راه اهواز – ایذه – لردگان به طول حدود دویست و هفتاد و دو (۲۷۲) کیلومتر با برآورد تقریبی پنجاه و پنج هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۵) ریال اقدام نماید.

خادمی افزود: این تصویب نامه اجازه تأمین منابع مالی، انجام طراحی، تکمیل مطالعات، مهندسی، تملک باقی­مانده اراضی، کنترل کیفی، نگهداری، بهره ­برداری و انتقال آن از طریق مشارکت بانک­ها و سایر منابع مالی و پولی کشور نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با شرکت احداث، نگهداری و بهره ­برداری آزادراه اهواز – ایذه – لردگان به سهامداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به روش مذاکره مستقیم انتخاب شده است با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی صادر كرده است.

شرکت طرف قرارداد احداث عهده ­دار تأمین هفتاد درصد (۷۰ %) از منابع مالی مورد نیاز برای احداث پروژه و تأسیسات جانبی خاص آن تا مرحله بهره ­برداری و تسویه حساب کامل هزینه­‌ها خواهد بود. 

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز تأمین بخشی از سرمایه ­گذاری را به میزان سی درصد (۳۰%) برآورد اولیه هزینه ­ها شامل هزینه استملاک اراضی و آزادسازی مسیر را تعهد نموده که از محل ردیف اعتباری پیش­بینی شده در قانون بودجه سنواتی و یا سایر منابع مصوب مربوط تأمین خواهد نمود.

پیش از این تابناک خوزستان بارها در گزارشاتی از وزارت راه و شهرسازی خواستار احداث این آزادراه در مسیر ترانزیتی بین دو استان شده بود.

پس از حادثه درگذشت یکی از خبرنگاران استان و همچنین دیگر حوادث تلخ جاده ای، تابناک در گزارشی خطاب به وزیر راه و شهرسازی از عدم اجرای این پروژه که در دولت قبل نیز وعده آن داده شده بود منتشر نمود که پس از آن مدیرکل راه و شهرسازی موضوع را مجددا با وزیر راه در میان گذاشت و وی قول داد طرح مربوطه را در هیات دولت مطرح کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار