کد خبر: ۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از واحد مرکزی خبر:مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت : این طرح با هدف احیای مراتع بیابانی و توانمندسازی گروههای توسعه روستایی در منطقه ماهور و میلاتون شهرستان ممسنی اجرا می شود.
طرح تعمیم ترسیب کربن به منظور بیابان زدائی ، جلوگیری از بیابان و کاهش فرسایش خاک در شهرستان ممسنی استان فارس اجرا شده است.
مهرزاد بوستانی گفت: احیای مراتع و بیابان‌ها ، تثبیت شن‌های روان ، کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی ، راه اندازی صنایع کوچک و زودبازده و طرح های خوداشتغالی از جمله مزایای طرح بین المللی ترسیب کربن است.
وی افزود: احیا و توسعه پوشش گیاهی بیابانی برای مقابله با بیابان زایی و جذب دی اکسید کربن هوا، ایجاد مشاغل پایدار و تغییر معیشت مردم از طریق توانمند سازی جوامع محلی و کمک به کاهش آلودگی هوا از هداف اجرای این طرح است.
مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت : خسارت های کانون های بحران، فرسایش بادی در منطقه و تأثیرمثبت بر اشتغال مردم از جمله دلایل اجرای این طرح در این بخش است.
مهرزاد بوستانی ، درباره دلیل انتخاب بخش ماهورمیلاتی برای اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن گفت: با توجه به شرایط طبیعی این بخش و ظرفیت منطقه از نظر داشتن منابع آبی و خاکی ، قابلیت دسترسی به امکانات و منابع اولیه ، مشارکت مردم و حمایت هم جانبه مسئولان اجرائی ، این منطقه برای اجرای طرح ترسیب کربن انتخاب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار