هیئت بورد وزارت بهداشت با تشکیل رشته بهداشت مواد غذایی برای نخستین بار در غرب کشور موافقت کرد.
کد خبر: ۴۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 08 June 2015
موافقت با تشکیل رشته بهداشت مواد غذایی برای نخستین استان در غرب کشور در جلسه هیئت بورد بهداشت مواد غذایی با رئیس دانشگاه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز هیئت بورد بهداشت مواد غذایی به منظور بررسی وضعیت دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای ایجاد رشته بهداشت مواد غذایی در دانشگاه علوم پزشکی همدان حاضر شد.

اساتید برجسته بهداشت مواد غذایی در همدان حاضر شدند تا با بررسی امکانات و وضعیت موجود دانشگاه علوم پزشکی در خصوص راه‌اندازی رشته بهداشت مواد غذایی نظر دهند.

هدایت حسینی دبیر هیئت ممتحنه ارزشیابی و برنامه‌ریزی بهداشت ایمنی و مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقاط قوت دانشگاه برای تأسیس رشته اعلام کرد: در آینده دانشگاه برنامه‌های خاصی برای این گروه در نظر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: امیدواریم با به‌کارگیری دانشجویان رشته بهداشت مواد غذایی طی سال آینده در همدان بتوانیم افرادی را تربیت کنیم که در بحث سلامت غذایی اقدامات شایسته‌ای در جامعه انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به اینکه بستر لازم را از بعد تجهیزات فراهم کرده‌ایم، تصریح کرد: هر جا وزارتخانه در بخش شورای گسترش به ما اختیار داده، توانسته‌ایم اعتماد آنها را با ایجاد رشته‌های مختلف فراهم کنیم.

سید حبیب‌الله موسوی‌بهار به اهمیت تربیت نیرو در رشته تغذیه به عنوان نیاز جدی حوزه بهداشت و درمان و سلامت اشاره کرد و بر ضرورت توجه به استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه و آزمایشگاه‌های مختلف، تربیت نیروهای جدید، توسعه رشته‌های مورد نیاز کشور و بهبود فضای کار تأکید کرد.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه و مسئول پیگیری و راه‌اندازی رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی نیز اعلام کرد: دانشگاه در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی از سال 91 تاکنون راه‌اندازی این رشته را در برنامه خود قرار داده است.

علی حشمتی یادآور شد: از سال 91 بحث راه‌اندازی رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی در گروه بیوشیمی و تغذیه کلید خورد و در راستای توسعه رشته در نیمه دوم سال 93 گروه تغذیه از گروه بیوشیمی تفکیک شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه نیز مفهوم «ایمنی غذا» را دسترسی به مواد غذایی دارای ریزمغذی‌ها و عاری از هرگونه آلودگی دانست و عنوان کرد: تحقق این امر برعهده بهداشت مواد غذایی است که می‌طلبد رشته‌ای با این عنوان در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کنیم.

ایرج خدادادی با تاکید بر اهمیت فراهم شدن بازار کار رشته بهداشت مواد غذایی در معاونت غذا و دارو، گفت: به‌منظور آموزش صحیح دانشجویان در بخش تئوری و عملی، معاونت غذا و داروی همدان آمادگی دارد تا تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

محمدتقی گودرزی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در منطقه زاگرس قرار دارد، توضیحاتی در خصوص گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و مقایسه وضعیت آموزشی دانشگاه همدان با استان‌های مجاور و در بین دانشگاه‌های تیپ یک، اقدامات انجام شده در واحد بین‌الملل دانشگاه، مجلات دانشگاه و برنامه‌ریزی برای گسترش آن ارائه کرد.

رئیس دانشکده پزشکی همدان نیز با اشاره عزم دانشگاه برای کسب جایگاه مطلوب و پیشرفت روزافزون، مطالبی در خصوص اهمیت تیپ یک شدن دانشگاه ارائه کرد.

محمدعلی امیرزرگر با بیان اینکه در طول سال 93 در رشته‌های مختلف دستیار گرفتیم، گفت: جذب نیرو در رشته‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

عبدالرحمن صریحی، معاون آموزشی علوم پایه دانشکده پزشکی نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان با برخورداری از 13 مرکز تحقیقاتی و سه پژوهشکده از امتیازات بسیاری برخوردار است.

حسین محجوب رئیس دانشکده بهداشت همدان نیز با بیان اینکه دانشکده بهداشت یکی از برترین دانشکده‌های بهداشت کشور است، به برخورداری این دانشکده از بیشتر رشته‌های Ph.D بهداشت، نیروهای توانمند و امکانات آزمایشگاهی و اعضای هیئت علمی علاقمند اشاره کرد.

مدیرگروه پزشکی مولکولی همدان نیز به پذیرش هفت دوره دانشجو در این گروه گفت: رشته بیوتکنولوژی رشته بین رشته‌ای محسوب می‌شود و گروه همدان از گروه‌های مطرح و برخوردار از امکانات مطلوب در کشور است.

مسعود سعیدی‌جم اظهار کرد: ما پشتیبانی خود را از ایجاد هر رشته به خصوص، رشته بهداشت مواد غذایی اعلام می‌کنیم.

مصطفی کرمی معاون آموزشی دانشکده دانشکده صنایع غذایی دانشگاه بوعلی نیز همکاری دانشگاه‌های استان با کارخانه‌های صنایع غذایی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برقراری رشته بهداشت مواد غذایی در همدان خدمتی به صنعت استان است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: راه‌اندازی این رشته با نظر مساعد مسئولان ارتقای سلامت عمومی جامعه را موجب می‌شود.

علی‌اصغر وحیدی‌نیا با اشاره به توجه دانشگاه به پرهیز از ایجاد گروه‌های موازی در دانشکده‌ها، راه‌اندازی رشته‌های مختلف را موجب جذب بیشتر اعضای هیئت علمی دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان برای توسعه از نظر امکانات و منابع علمی شرایط خوبی دارد.

بازدید اعضای هیئت بورد و دیگر مسئولان از آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی، بهداشت و معاونت غذا و دارو و کتابخانه مرکزی از دیگر برنامه‌های سفر هیئت بورد به استان همدان بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار