این روزها نفس‌ طبیعت همدان با صدای تبرها به شماره افتاده است.
کد خبر: ۴۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 08 June 2015

همدان در بخش محیط زیست این روزها حال و احوال خوشی ندارد و گسترش امور اجرایی، صنعتی و صدای برخی تبرها نفس طبیعت استان را به شماره انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها در جای جای استان شاهد انجام برخی اتفاقات هستیم که نتیجه‌اش تنها تخریب محیط زیست استان است و البته در این خصوص دستگاه‌های متولی گویا در خواب خرگوشی به سر می‌برند.

ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ‌های استان این روزها فضای سبز را تحت شعاع قرار داده و باغداران به واسطه نبود آب و سرمازدگی و در نهایت سودده نبودن محصولات باغی، به ساخت خانه در باغ روی آورده‌اند و البته در بسیاری از موارد این کار بدون مجوز انجام می‌شود.

در باغات مختلف استان و به ویژه شهر همدان به دلیل ارزش قیمت خانه‌باغ و ویلاهای تفریحی و اقامتی بسیاری از باغداران اقدام به ساخت خانه در محدوده باغ کرده‌اند ‌و حتی در مواردی این خانه‌ها برای برگزاری برخی جشن‌ها و در بعضی موارد نیز پارتی‌ها به افراد مختلف اجاره داده می‌شود.

نظارت بر ساخت و سازها و ممانعت از تخریب محیط زیست، به طور حتم باید از سوی دستگاه‌هایی چون اداره کل حفاظت از محیط زیست و دیگر نهادها انجام شود و البته این نظارت‌ها این روزها کمرنگ به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که برخی از دستگاه‌ها به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به اصل وظیفه خود بپردازند.

در بحث تخریب محیط زیست و باغات اگر از شهرستان بهار که این روزها قطع درختان در این شهرستان در رسانه‌های مختلف بیان شد عبور کنیم به شهرستان اسدآباد می‌رسیم که در منطقه گردشگری طبیعی به نام «دربند» این روزها کوه‌ها به بهانه معدن و استخراج مواد معدنی در حال انفجار هستند و در معدنی دیگر برداشت شن و ماسه در حال انجام است و این کار از رودخانه دربند انجام می‌شود.

با همه مباحث و اتفاقات استان همدان در بخش حفاظت از محیط زیست این روزها حال و احوال خوشی ندارد و گسترش امور اجرایی، صنعتی و صدای برخی تبرها نفس طبیعت استان را به شماره انداخته است.

استان همدان بنا بر آمار و ارقام ارائه شده توسط برخی از مسئولان در بحث سرانه فضای سبز وضعیت خوبی ندارد.

گفته می‌شود در بحث فضای سبز اگر بخواهیم به سرانه کشوری برسیم باید سالی 10 هزار هکتار درخت بکاریم و اگر بتوانیم سالانه فضای سبز استان را 10 هزار هکتار توسعه دهیم 25 سال به طول می‌انجامد.

این در حالی است که چندی پیش، منطقه بلوار ارم همدان نیز شاهد قطع تعدادی از درختان بود، البته با این استدلال که سن آنها بالا رفته و فاقد بهره‌وری لازم هستند.

با توجه به این مهم و وضعیت هشدار فضای سبز استان انتظار می‌رود مسئولان استان به بهانه‌های مختلف توسعه و انجام کار بشردوستانه و کمک به همنوع و دیگر موارد طبیعت بکر استان را از بین نبرند و این مهم را در ذهن خود نهادینه کنند که طبیعت امانتی است که باید تحویل آیندگان شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار