فرماندار رفسنجان گفت: شبکه های آب آشامیدنی روستایی و شهری مستهلک شده اند و در مجموع ۵۰ درصد آب آشامیدنی استحصالی در روستاها و شهرهای رفسنجان هدر می رود.
کد خبر: ۴۴۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 25 June 2017
حمید ملانوری ظهر شنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رفسنجان با حضور رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان کرمان، اظهار داشت: جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد مثلث توسعه اقتصادی در طول سال برگزار شده و پروژه‌ها و طرح‌های خوبی در این جلسات مطرح و بررسی شده است.

وی افزود: با توجه به رکود و تحریم‌ها، این انگیزه در سرمایه‌گذاران وجود دارد و آنها به ندای رهبری در مورد مردمی‌ شدن اقتصاد کشور لبیک گفته و سرمایه‌های خود را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید وسط می‌گذارند.

وی بیان کرد: ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان وجود دارد که طی سالهای اخیر با اجرای روشهای نوین کاشت، داشت و برداشت اقدامات خوبی انجام شده و اجرای روشهای نوین آبیاری موجب شده تا ضمن حفظ منابع آبی تولید نیز ارتقا یابد و در این راستا آبیاری‌های تحت‌ فشار از هشت درصد به ۱۲.۵ درصد رسیده که اقدام بسیار خوبی بوده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: در حوزه احداث گلخانه‌ها و مدیریت نهاده‌های کشاورزی مانند نوع، نحوه و میزان استفاده از سم به‌طور جدی ورود کردیم و در زمینه کشت‌های جایگزین تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

ملانوری تصریح کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری برای واحدهای متوسط و بزرگ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حضور یافتند و پرژوه‌های بزرگی در شهرستان کلید خورده که تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: ۳۳ مرکز پرورش اسب در شهرستان رفسنجان وجود دارد و بیش از  چهار هزار اسب در حال پرورش است که این حوزه، پرورش اسب می تواند در زمینه های ورزش و برگزاری شوی زیبایی اسب به تولید ثروت و ایجاد اشتغال کمک کند.

ملانوری ابراز داشت: با توجه به شعار امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و رونق منطقه گام های موثری برداشته شده و اجرای طرح احیاگران آبادی در رفسنجان نیز که طرحی بومی است علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها کمک می کند و امسال تمام توان خود را در این زمینه می‌گذاریم تا از ظرفیت‌های روستاها بهره‌مند شویم.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از نظر ارزیابی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در چند سال گذشته رتبه دوم برخورداری در استان کرمان را به دست آوردیم که دلیل آن مشارکت مردم در ایجاد زیرساخت‌ها و ... بوده است.

ملانوری ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل کاهش تولید محصول پسته سطح مشارکت مردم پایین آمده و زیرساخت‌های شهرستان مستهلک شده است به طور مثال در رفسنجان ۱۲ مدرسه تخریبی داریم و نیز مشکلاتی در حوزه راه‌ها، شبکه آب و ... رفسنجان را رنج می‌دهد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شبکه های آب آشامیدنی روستایی و شهری مستهلک شده اند و در مجموع ۵۰ درصد آب آشامیدنی استحصالی در روستاها و شهرهای رفسنجان هدر می رود، تصریح کرد: در حوزه آب روستایی ۳۰ درصد و در حوزه آب شهری ۲۰ درصد هدررفت آب داریم که به دلیل فرسودگی شبکه‌ها است و نیاز داریم اعتباراتی برای اصلاح شبکه های فرسوده آب شهری و روستایی اختصاص یابد.

ملانوری اضافه کرد: برای رفع مشکلات این شهرستان که بحرانی‌ترین دشت کشور از نظر آب است، نیاز به کمک و اعتبارات بیشتری داریم و کمک جدی می‌طلبیم تا شبکه های آب شرب را اصلاح کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار