کد خبر: ۴۴۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 26 June 2017
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ساکنان حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و نهر شاوور در فصل گرما و در دمای بیش از 50 درجه با بی‌آبی زندگی می‌کنند.

جواد کاظمی نسب، عصر امروز، در جلسه آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز که در محل سالن جلسات شهید رجائی استانداری برگزار شد، با اشاره  مسؤولیت خود در طول مدت چهار دوره در بخش مرکزی اظهار کرد: مشکل آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی مربوط به امروز و دیروز نیست، چنانچه در این مدت مسؤولی این مشکل را حل نکرده چرا ما اقدام نکنیم.

وی با انتقاد از اینکه برخی از پروژه‌های آبرسانی نیمه تمام رها شده است، تصریح کرد: آیا حق روستاها این است که در فصل گرمای و در دمای بیش از 50 درجه با بی‌آبی زندگی کنند.
کاظمی‌نسب با اشاره به مهاجرت مردم چهار روستای بخش الباجی و سکونت در حاشیه اهواز تاکید کرد: متاسفانه با این عملکرد به جای کمک به پیشگیری از مهاجرت در حال گسترش حاشیه‌ها هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آب ساکنان حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و نهر شاوور جدی است، و یک همت بلند را می‌طلبد.
 
وی متذکر شد: کمبود آب شرب نزد ساکنان حاشیه رودخانه چاره‌ای جز این ندارند که تمام کارهای خود، با آب شرب انجام دهند، در حالی که بعضی وقت این آب شرب رو هم ندارند.
کاظمی نسب با تاکید بر لزوم تامین آب مورد نیاز به روستاهای حاشیه جاده اهواز ـ اندیمشک گفت: مقرر بود به همراه حل مشکل آب روستاهای حاشیه دز مشکل برق آنها نیز حل شود.
وی در خواست کرد: تأسیسات آب شرب روستای مراونه و قلعه سحر تا آنجایی که انجام شده، انشعاب آنها نیز هر چه زودتر از محل پروژه آبرسانی غدیر تأمین کنند.

وی افزود: باید همت کنید  آب این مناطق در کمترین زمان ممکن حل شود تا در گرمای سخت برای مردم مشکلی پیش نیاید.

کاظمی نسب با اشاره بی‌نظمی انشعابات نهر شاوور  و نبود دریچه مناسب توضیح داد: چیزی حدود 16 روستا علاوه بر نداشتن آب شرب آب کشاورزی و دام نیز ندارند و به همین دلیل یکی از اهالی نزدیک به 15 رأس از دام‌های خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این وضعیت زیبنده این استان نیست، یادآور شد: برخی از اهالی این روستاها علاوه بر آب شرب، برق و مدرسه نیز ندارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر عدم تامین اعتبار یک و نیم میلیاردی برای ساماندهی سردهنه نهرها متذکر شد: سازمان آب و برق خوزستان قبل از کشت آب بها را کامل از کشاورز دریافت می‌کند، چگونه در تامین اعتبار سردهنه نهرها مانده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار