نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بر تقویت سیستم بازاریابی در شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: بخش قابل‌ توجهی از ‌بیکاران جویای کار را در یزد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد،  محمدصالح جوکار،در مراسم افتتاح خط تولید شیرآلات آب‌سردکن نی‌دار که برای نخستین بار توسط یکی از شرکت‌های دانش‌‌بنیان یزد راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: ماموریت اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، تبدیل ایده و دانش به ثروت و تولید انبوه است و در استان یزد در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل اشتغال در استان یزد مربوط به بیکاران تحصیل‌کرده است، بیان کرد: در یزد بخش قابل‌توجهی از افراد بیکار جویای کار را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در به کارگیری این افراد یا استفاده از ایده و دانش آنها بسیار موثر عمل کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها با توان مالی محدود اما با دانش بالا و ایده‌پردازی و خلاقیت می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی در استان ایجاد کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: البته به دلیل همین توان مالی محدود، لازم است حمایت همه‌جانبه مسئولان استان از این شرکت‌ها انجام شود تا به سرعت شاهد توسعه شرکت‌های دانش‌‌بنیان در استان یزد باشیم.

جوکار با اشاره به اینکه یزد یک استان صنعتی است اما توسعه صنعت به شکل فعلی به دلیل کمبودهایی از جمله کمبود آب امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌‌بنیان می‌توانند با حرکت در مسیر توسعه صنایع کم‌آبخواه، صرفه‌جویی آب در حوزه صنعت را رقم بزنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های پارک علم و فناوری در استان یزد عنوان کرد: بخش بازاریابی در شرکت‌های دانش بنیان از جمله موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در توسعه این شرکت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بازاریابی باید در شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شود زیرا در بسیاری از موارد، محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها بی‌نام و نشان باقی می‌مانند در حالی که برای توسعه آنها و ارتقا خطوط تولید، باید به ثروت‌آفرینی ایده‌ها نیز توجه داشت.

مدیر شرکت دانش‌بنیان و تعاونی نوآوران بهینه کار نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ایده تولید دستگاه آب‌سردکن نی‌دار برای نخستین بار در دنیا اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تولید این دستگاه گامی در مسیر حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف ظروف پلاستیکی است.

محمدحسین دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این خط تولید برای بیش از 150 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر روزانه ظرفیت تولید 2هزار عدد شیرآلات آب‌سردکن نی‌دار در این واحد تولیدی وجود دارد و در صورت تقاضای بازار، امکان افزایش ظرفیت تولید نیز فراهم است.

به گزارش فارس، محمدحسین دهقان دهنوی که از مخترعان تحت حمایت بنیاد نخبگان استان یزد است، تاکنون چهار اختراع را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی مخترع شیرآلات آب سردکن نی‌دار، کولر آبی چهار طرف پوشال و دریچه از کف، شیرآلات پدالی و سرریز آب کولر است و این اختراعات را تجاری‌سازی کرده و به تولید انبوه رسانده است.

هم‌اکنون بیش از 700 نفر در استان یزد زیر پوشش بنیاد نخبگان هستند که تعدادی از آنها اقدام به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فارغ التحصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
تابی جون منظور اینه که بخش زیادی از بیکاران یزد تحصیل کرده اند.
لطفا درست تیتر بزنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار