رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل ستاد ملی برای مقابله با آتش سوزی ها در جنگل ها خبر داد و گفت: هماهنگی این ستاد به عهده ستاد مدیریت بحران کشور خواهد بود.
کد خبر: ۴۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد،  معصومه ابتکار در حاشیه نخستین همایش روز جهانی تایید صلاحیت در جمع خبرنگاران افزود: مردم باید بدانند که جنگل ها میراث ملی کشور هستند و برای در حفظ و حراست از آن تمام تلاش خود را به انجام برسانند.

وی اضافه کرد: روشن کردن آتش در فضای باز و در فصل تابستان کاری بسیار غلط و ممنوع است چرا که این کار می تواند منجر به آتش سوزی و خسارت های جبران ناپذیری شود.

ابتکار سپس بر آموزش و فرهنگسازی در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد آموزشی و توانمندسازی دستگاه های ذیربط در مهار آتش سوزی و همچنین جلوگیری از آن بسیار موثر است.

وی در خصوص مهار آتش سوزی در جنگل های کشور به موضوع کمبود امکانات اشاره کرد و افزود: کمبود امکانات در گذشته وجود داشته است و بسیاری از ساز و کارهایی که باید از قبل ایجاد می شد، متاسفانه ایجاد نشده است.

ابتکار با بیان اینکه عملا زیرساختی برای مهار آتش سوزی باقی نمانده است، تصریح کرد: طی 21 ماه گذشته تلاش های زیانی برای احیای زیرساخت ها صورت گرفته است.



** دخل و تصرف زمین ممنوع است

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه با هرگونه دخل و تصرف و زمین خواری بر خورد می شود، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش های خوبی برای جلوگیری از زمین خواری و همچنین دخل و تصرف در زمین صورت گرفته که براین اساس نه تنها دخل و تصرف زمین ممنوع است بلکه با این عمل برخورد خواهد شد.

ابتکار افزود: موارد متعدد و بسیاری در دوران قبل در خصوص زمین خواری و دخل و تصرف زمین صورت گرفته که در این دولت با آنها برخورد لازم انجام شد.

وی با بیان آنکه از زمان روی کار آمدن دولت تاکنون هزاران هکتار آزادسازی زمین صورت گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون تمام زمین های میانکاله آزادسازی شده است.



** اعزام هیاتی برای ارزیابی راهکارهای مقابله با گرد و غبار

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از اعزام یک هیات عالی برای ارزیابی و ارایه گزارش برای مقابله با گردو غبار به خوزستان طی روز آینده خبر داد و گفت: این هیات فردا عازم خوزستان خواهد شد و در همان جا گزارش های لازم اعلام می شود.

ابتکار با بیان اینکه برای مقابله با گرد و غبار طرح هایی را در دست اجرا دارد، افزود: گستردگی گرد و غبارها در استان خوزستان حدود 350 هزار هکتار است.

وی اضافه کرد: عامل اصلی این گرد و غبار ها منشا خارجی دارد و بخش عمده این گرد و غبارها از سوی عربستان سعودی و بخشی از هم از غرب آسیا به سمت کشورمان حرکت کرده اند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه 45 درصد کاهش بارندگی در استان خوزستان داریم، گفت: این روند در سایر استان های کشور وجود دارد ضمن اینکه مسئله گرد و غبارها یک موضوع ساده ای نیست که با یک اقدام کوتاه مدت بتوان آن را حل کرد.



** بازرسی مستمر خودروها

ابتکار همچنین در خصوص آلایندگی آشکار برخی خودروها اظهار داشت: از سال گذشته بازرسی مستمر خودروها به طور جدی آغاز شده به گونه ای که اجازه شماره گذاری محصولات پنج خط تولید خودرویی داده نشد.

وی با تاکید بر اجرای دقیق معاینه فنی خودروها، گفت: آیین نامه اجرایی معاینه فنی طی سال گذشته تهیه شد که براین اساس معاینه فنی یک تکلیف قانونی است و باید انجام پذیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی شبکه ملی پایش مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این شبکه بزودی نهایی خواهد شد که این شبکه با همکاری پلیس راهور ناجا می تواند جلوی خیلی از تخلفات در بحث معاینه فنی بگیرد.

ابتکار تصریح کرد: براساس قانون هر خودرویی که معاینه فنی نداشته باشد، تخلف کرده است که پلیس راهور ناجا به عنوان مجری این قانون باید جلوی تردید این خودروها را بگیرد.

وی با تاکید براینکه کارگروه سه جانبه ای را برای اجرای قانون معاینه فنی پیش بینی شده است، گفت: ناظر اصلی اجرای این قانون، مردم هستند که باید آن را رعایت کنند.

به گفته وی، داشتن معاینه فنی، مسئولیت دارنده خودرو است بنابراین از مردم تقاضا داریم مسئله معاینه فنی خودروها را خیلی جدی بگیرند.

نخستین همایش روز جهانی تایید صلاحیت با شعار تایید صلاحیت، پشتیبانی از ارایه مراقبت های بهداشتی و اجتماعی روز دوشنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهوری، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس مرکز تایید صلاحیت ایران و جمعی از فعالان حوزه استاندارد در تهران برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار