معاون دادگستری اردبیل خبر داد:
معاون دادگستری استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان در 16 حوزه متفاوت استان اردبیل با هدف جلب مشارکت خیرین و افراد نیکوکار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 08 June 2015

به گزارش فارس، انور اسکندرزاده در همایش هیئت‌های مذهبی بانوان در اردبیل اظهار داشت: این جشن روز 13 ماه مبارک رمضان در مرکز استان برگزار می‌شود؛ تلاش بر این است تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم آید.

وی افزود: موفق شدیم در یک سال اخیر بیش از 315 نفر از محکومان جرایم غیرعمد را از زندان آزاد کنیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم با توجه به افزایش 70 درصدی زندانیان در این حوزه به بیشتر از رقم سال گذشته برسد.

معاون دادگستری استان اردبیل یادآور شد: زندانی شدن این افراد به خاطر جرایم غیرعمد قطعاً آسیب‌ها و آفتی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که به بی‌سرپرستی برخی از خانواده‌ها و دامنه مشکلات و گرفتاری‌ها افزوده است.

اسکندرزاده با بیان اینکه ستاد دیه به هیچ عنوان در آزادی زندانیان جرایم عمد ورود پیدا نکرده و در این حوزه هیچ حرکتی را انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: بالاترین رقم زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به محکومان مهریه و جرایم غیرعمد بوده که رقم افزایش آن غیرقابل تأمل است.

این مسئول ادامه داد: اینکه خانواده‌ها بر اساس سال میلادی و گاه قمری برای فرزندانشان مهریه تعیین می‌کنند، واقعاً تاسف‌بار است چراکه تأمین و تهیه این رقم بسیار کلان از عهده هر مرد خارج است و به یقین استحکام نظام خانواده را نیز بر هم می‌زند.

معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به بی‌توجهی بسیاری از خانواده‌ها به موضوع مهریه و طرح این تعبیر غلط که «مهریه را کی داده و کی گرفته است»، بیان کرد: به هیچ عنوان این تعبیر، تعبیری درستی نیست چراکه بنده حاضرم تک تک افراد مدعی را به زندان ببرم و به آنها نشان دهم که «مهریه را کی داده و کی گرفته است».

اسکندرزاده یادآور شد:‌ با حجم زیادی از پرونده‌های مربوط به پرداخت مهریه و زندانی شدن سرپرست خانواده‌ روبه‌رو هستیم که به معنای واقعی مشکلات و دغدغه‌های زیادی را ایجاد کرده و به نابودی بسیاری از خانواده‌ها منجر شده است.

وی در پایان سخنان خود از خانواده‌ها خواست تا در این زمینه مراقب باشند و بانوان مبلغه نیز بکوشند تا نسبت به آشنایی خانواده‌ها در این مقوله و جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین یک همت و تلاش راستینی را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار