مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل:
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: از 54 فرودگاه کشور که تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌های کشور است، تنها 4 مورد از آنها اقتصادی بوده و 50 فرودگاه کشور توجیه اقتصادی ندارند.
کد خبر: ۴۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 08 June 2015

به گزارش فارس، میر فخرالدین هاشمی اظهار داشت: فرودگاه اردبیل از جمله فرودگاه‌هایی در کشور است که توجیه اقتصادی ندارد و به رغم این شرایط ما پروازهایمان را همچنان به صورت داخلی و خارجی دایر کردیم.

وی درآمد فرودگاه‌های کشور را از محل هوانوردی و اجازه پارکینگ و برخی از کارهای تبلیغاتی و سودآور اعلام کرد و گفت: آمادگی وجود دارد تا کل فرودگاه به بخش خصوصی واگذار شود به طوری که از سرمایه‌گذاران در ساخت هتل پارکینگ وی.آی.پی و پاویون استقبال می‌کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل یادآور شد: به دلیل زیان‌ده بودن فرودگاه‌ها، رغبتی برای سرمایه‌گذاران در تحویل فرودگاه‌ها وجود ندارد و تنها تجربه مؤفق در این زمینه فرودگاه رامسر بوده که واگذاری آن به بخش خصوصی هنوز قطعی نشده است.

هاشمی تعداد پروازهای روزانه فرودگاه اردبیل را یک تا چهار سورت پرواز اعلام کرد و ادامه داد: در اردیبهشت ماه 104 پرواز داخلی با جابجایی 13 هزار و  844 مسافر انجام شده که این رقم در فروردین ماه با 104 پرواز داخلی با جابجایی مجموع 11 هزار و 792 مسافر هوایی بوده است.

این مسئول با اشاره به کاهش پروازهای خارجی با توجه به تعلیق پروازهای عمره بیان کرد: تنها هشت مورد پرواز خارجی در اردیبهشت ماه انجام شده که یک‌هزار و 14 نفر در آن جابجا شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: در سال گذشته پروازهای داخلی به تعداد هزار و 467 مورد با جابجایی 173 هزار و 975 مسافر اتفاق افتاده است که پروازهای خارجی نیز به تعداد 165 سورت پرواز با جابجایی 29 هزار و 752 مسافر به انجام رسیده است.

هاشمی گفت: آمادگی داریم پروازهایمان را از فرودگاه اردبیل افزایش دهیم؛ البته برقراری پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی و تورها انجام می‌شود که در این زمینه امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل مناسب اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار