نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرارداد ایران با شرکت توتال را از ثمرات مثبت تعامل با دنیا دانست و گفت: این قرارداد و حضور توتال در ایران پیام مهم سیاسی برای اروپا و آمریکا دارد.
کد خبر: ۴۵۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 05 July 2017
به گزارش تابناک : غلامرضا حیدری روز چهارشنبه در خصوص اهمیت قرارداد گازی ایران با شرکت توتال اظهارکرد: شرکت توتال سال ها به دلیل اعمال تحریم ها در ایران حضور نداشت حال به دلیل تعامل خوبی که اکنون با دنیا داریم به ایران آمد.
وی افزود: این قرارداد و حضور توتال در ایران پیام مهم سیاسی برای اروپا و آمریکا دارد مبنی بر این که یک شرکت فرانسوی بزرگ در حالی که رئیس جمهوری آمریکا دنبال جنگ افروزی است با ایران چنین قراردادی را امضا می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی دیگر از ثمرات تعامل مثبت با دنیا برجام است، در جهان امروز ما نمی توانیم خود را تافته جدا بافته بدانیم و اگر توسعه ایران را می خواهیم باید تعامل مثبت با دنیا داشته باشیم.
حیدری اضافه کرد: با سرمایه گذاری با دنیا و تعامل مثبت می توانیم به بسیاری از اهدافمان دست یابیم.
به گزارش ایرنا، ایران اولین قرارداد نفتی پسابرجامی خود را با شرکت توتال روز دوشنبه 12تیرماه امضا کرد. ارزش این قرارداد که به امضای مسئولان ایرانی و نمایندگان توتال رسید 4.8 ‌میلیارد دلار است.
این قرارداد با هدف توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد که نقطه عطفی برای آغاز عصر جدید توسعه صنعت نفت ایران و اجرای سایر قراردادها به شمار می رود.
فاز 11 پارس جنوبی به عنوان نامزد اجرای نخستین مدل جدید قراردادهای نفتی کشورمان انتخاب شده است. امضای این قرارداد سرآغازی برای عقد سایر قراردادهای جدید نفتی ایران است که انجام سرمایه گذاری های جدید و به ویژه انتقال فناوری را به دنبال دارد.
با به ثمر رسیدن این قرارداد روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
ویژگی مهم این قرارداد، برنامه ریزی برای ساخت سکوهای تقویت فشار در پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور است.
با توجه به افت فشار میدان گازی پارس جنوبی و کاهش تولید، قرار است در توسعه فاز 11 از طریق همکاری با شرکت های بین المللی، برای نخستین بار از فناوری های جدید برای افزایش فشار و جلوگیری از افت تولید این میدان استفاده شود.
به گفته مدیران صنعت نفت، قرار است کارشناسان ایرانی پس از بومی شدن دانش ساخت سکوهای تقویت فشار، از این تجربه در سایر فازهای پارس جنوبی استفاده کنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار