کد خبر: ۴۵۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 10 July 2017
روزنامه نور خوزستان در ستون راوی شماره روز گذشته خود نوشت:

دبيرمجمع نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي خواستار توجه رئيس جمهور به نيروها و مديران با تجربه خوزستاني در انتخاب اعضاي كابينه دوازدهم شده است.

اقبال محمديان با اشاره به ظرفيت استان خوزستان و لزوم استفاده از نيروهاي خوزستاني در كابينه دوازدهم گفت: استان خوزستان از ديرباز به‌عنوان قطب اقتصادي كشور شناخته شده و استاني است كه داراي منابع عظيم زيرزميني ، روي زمين و زمين هاي حاصلخيز، معادن، نفت، گاز، ني و نخل است.

دبير مجمع نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: براي خدمت به كشور و استان يكي از برنامه هايي كه در مجمع نمايندگان استان دنبال مي كنيم اين است كه از سرمايه نيروي انساني استفاده كنيم؛ از اين رو پيشنهاد ما به دولت اين است كه استان خوزستان در كنار سرمايه هاي عظيم خود از سرمايه بزرگ نيروي انساني نيز برخوردارشود كه متاسفانه در دوره گذشته به آن كم توجهي شد.

وي ادامه داد: در بعضي از دولت ها از نيروهاي استان خوزستان در بدنه دولت در سطح معاونان رئيس جمهو و وزراء استفاده شد،اما در دولت يازدهم شاهد حضور كمترين خوزستاني در بدنه دولت بوديم و اين درحالي است كه افراد شاخص، مديران خلاق، با تجربه و متخصص و همراه با دولت در استان حضور دارند.

به اعتقاد محمديان افرادي همچون قباديان، شريعتي (استاندار فعلي خوزستان)، مقتدايي(استاندار سابق خوزستان)،حجازي (استاندار اسبق خوزستان) ،آقايان بخشنده و فروزنده، نمايندگان ادوار همچون سيدشريف حسيني و محمدرضا بهمني نيروهايي هستند كه مي توانند با حضور در بدنه دولت، هم به پيشبرد اهداف دولت كمك كنند و هم به كشور خدمت كنند و از سوي ديگر، در يك تعامل دو سويه با مسئولان مشكلات استان را مرتفع سازند.

نماينده مردم رامهرمز و رامشير در مجلس عنوان نمود: اين انتظار را از دكتر روحاني داريم كه به اين موضوع توجه كند كه مردم خوزستان در بدترين شرايط، در وضعيت بي برقي، بي آبي و بي هوايي اعلام كردند كه ما هوا نداريم، ولي هواي شما را داريم و حالا ما انتظار داريم كه آقاي رئيس جمهور نيز هواي استان خوزستان را در انتخاب اعضاي كابينه جديد داشته باشد و به اين خواست به حق مردم استان توجه كند و سهمي براي استان خوزستان در نظر بگيرد.

شوراي شهر اهواز در كمين يكي از شهرداران موفق كلانشهرهاست
از قرائن پيداست كه شوراي پنجم شهر اهواز بيش از دوره هاي گذشته همدلي و وحدت رويه دارند. در اين مورد آقاي حسين حيدري عضو شوراي فعلي و عضو منتخب شوراي جديد در گفتگو با راوي تعامل بين اعضا را تاييد و اظهار اميدواري كرد اين روند در طول خدمت شورا ادامه داشته باشد. به گفته وي شوراي شهر اهواز ( اگر قرار باشد ديگر به اما و اگرها پايان داده شود و باز هم حرفي از بازخواني آرا نباشد )در حال حاضر جلسات سيزده نفر اعضاي منتخب شورا برگزار و مسايل مختلف در اين جلسات مطرح مي شود. حيدري در خصوص نحوه انتخاب شهردار آينده اهواز گفت: قريب به اتفاق اعضا نظر دارند كه يك شهردار كه سابقه و تجربه موفق شهرداري در يكي از كلانشهرها را دارد انتخاب شود. اما چنين امكاني فراهم نشده و قرار شد گزينه استاني انتخاب شود ترجيحاً از يك فرد با تجربه و امتحان داده استفاده خواهد شد.

حيدري تاكيد كرد در اولين جلسه شوراي شهر جديد، نسبت به ابقا يا انتخاب سرپرست تا انتخاب شهردار جديد اقدام خواهد شد و به هر حال اولويت با انتخاب شهردار با سابقه است.

قرار است شوراهاي جديد شهر در سراسر كشور دوازده شهريور ماه شروع به كار كنند . وي در پاسخ به اين سوال راوي كه چرا شورا جلسات مرتبي ندارد گفت: به دليل نبودن دستور كار، ضرورتي براي تشكيل جلسه احساس نمي شود.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا در شهر حتي لكه گيري هم نمي شود گفت مشكل نبودن قير است ،خريد قير هم نياز به نقدينگي دارد و چون قير در بورس است بايد نقد خريداري شود.

به اعتقاد راوي اگر مديران برخي سازمان ها قادر به درآمدزايي باشند مي توانند با فروش توليدات خود، در حد خريد مواد اوليه خودكفا شوند، كما اينكه در گذشته چنين مواردي وجود داشته، ضمن اينكه برخي مديران با جلب اعتماد پيمانكاران بدون آنكه پيش پرداختي داشته باشند، از آنها در اجراي پروژه ها استفاده مي كنند و بعد كه پولدار شدند تسويه حساب مي كنند، نظير كاري كه در راهسازي استان مي شود.

‌حكايت همچنان باقي است!
‌۴۵ صندوق انتخابات شوراي شهر اهواز بازشماري مي شود
عضو هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به اعلام نتيجه حوزه هايي كه تاكنون گزارش‌هايي درباره آنها مطرح شده گفت: ۴۵ صندوق در انتخابات شوراي شهر اهواز بازشماري مي‌شود و بررسي‌ لازم نيز براي تعيين وضعيت ۲ نفر آخر انتخابات شوراي شهر آبادان انجام مي‌شود.

قاسم ميرزايي نيكو درباره بررسي وضعيت صحت برگزاري انتخابات شوراها، گفته: در حال بررسي وضعيت انتخابات شوراها در برخي حوزه‌ها هستيم. ‌

پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا روز جمعه ۲۹ ارديبهشت برگزار شد اما به دليل اعتراض تعدادي از نامزدهاي شوراي اسلامي شهر اهواز نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاري انتخابات، در مرحله اول ۹۲ صندوق و در مرحله دوم ۸۵ صندوق بازشماري شد.

بهره برداري از ۱۰ پروژه عمراني با حضور وزير نيرو در خوزستان
قرار است امروز وزير نيرو براي بهره‌برداري و كلنگ زني از ۱۲ پروژه عمراني به خوزستان سفر ‌كند.حميد چيت چيان در اهواز پست ۴۰۰ كيلووات شهيد منفرد و پست ۴۰۰ كيلوولت پيروزان را كلنگ زني مي كند و از تصفيه خانه آب اهواز و تصفيه خانه شرق اين شهرستان بازديد خواهد داشت.در آبادان هم با حضور وزير نيرو عمليات اجرايي سدهاي مارد و بهمنشيرآغاز مي‌شود.
همچنين با حضور وزير نيرو در شوش شبكه آبياري و زهكشي ۲، ۳، ۴ و ۵ به بهره‌برداري خواهد رسيد.در سفر چيت چيان به شهر رامهرمز بخشي از شبكه آبياري و زهكشي دشت رامهرمز نيز به بهره‌برداري مي‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار