به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ محققان علوم پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند امریکا اعلام کردند ژنی را یافته اند که نقشی مهم در بروز افسردگی ایفا می کند.
کد خبر: ۴۵۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 10 July 2017
تابناک رضوی: افسردگی بیش از 300 میلیون نفر را در سال مبتلا می کند و نزدیک به 800 هزار نفر در سال بر اثر خودکشی ناشی از افسردگی جان می بازند.
افسردگی مهم ترین عامل مرگ و میر افراد بین 15 تا 29 سال است و کیفیت زندگی دهها میلیون نفر را در سراسر جهان کاهش می دهد.
اگرچه عوامل محیطی نقش مهمی در افسردگی دارند ولی عوامل ژنتیکی هم در جای خود مهمند.
محققان در مقاله ای در شماره اخیر نشریه نوروساینس Neuroscience اعلام کردند ژنی تحت عنوان Slc6a15 روی نوعی از نورون های بدن کار می کند که این نورون،‌ نقش مهمی در بروز افسردگی دارد.
دکتر مارک کی لوبو و همکارانش می گویند کسانی که این ژن را در مناطق خاصی از مغزشان دارند ممکن است بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به افسردگی قرار داشته باشند.
محققان امیدوارند یافتن این ژن، راهی برای یافتن روش های درمانی نوین در مسیر کنترل افسردگی ایجاد کند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، سازمان بهداشت جهانی از دهم اکتبر 2016 ، روز جهانی افسردگی، چالشی را برای مقابله با این اختلال خلقی آغاز کرده است.
هدف جهانی این طرح، کمک به افراد افسرده است.
افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه می‌شود.
اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می کنند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیزها و کسانی که به آنها علاقه داریم، می‌‌باشد. اما زمانی که این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بی‌چارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید. 
بیماری افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر می‌گذارد. 
افسردگی ممکن است باعث ابتلای به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن‌است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد. 
برخلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن مانند بیماری های دیابت یا فشار خون است که باید برای درمان آن اقدام کرد. 
اکثرافراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود می یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار