مدیرکل امور ایمنی وزارت صنعت:
مدیرکل امور ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حوادث صنایع در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 12 June 2015
 به گزارش تابناک یزد،رسول یار‌احمدی ظهر امروز در نهمین همایش بهداشت و ایمنی کار با اشاره به تدوین طرح جامع گزارش وقایع در وزارت صنایع اظهار داشت: تفکر و هسته مدیریتی بهداشت حرفه‌ای دارای 4 عنصر فکر در طول زمان، جامع‌نگری، توجه به خروجی و بررسی و تحلیل نتایج  است.

وی با اشاره به اهمیت ارسال گزارش حوادث در زمان مناسب به مسئولان مرتبط افزود:  هدف از تدوین این طرح اجرایی نمودن نظام گزارش‌دهی حوادث توسط مدیران سازمان‌ها، کارفرمایان، پیمانکاران و کارشناسان حوزه HSEE صنایع و شرکت‌های تابعه است.

یاراحمدی عنوان کرد: توجه به چالش‌های موجود و استفاده از توانمندی‌های موجود در کشور مهمترین مباحث در نظر گرفته شده در تدوین برنامه‌های توسعه بهداشت و ایمنی کار است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سیستم مدیریتی HSEE در راستای پیشگیری از وقوع حوادث در صنایع تصریح کرد: سال گذشته در مقایسه با سال 92 حوادث در وزارت صنایع بیش از 20 درصد و معادل 890 حادثه کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در سال 93 استان اصفهان بیشترین سهم و استان مرکزی کمترین سهم را در کاهش آمار حوادث در واحد‌های مختلف صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.

یاراحمدی بیان کرد: وزارت دفاع، وزارت نفت، امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر مجهز به سیستم مدیریتی HSEE هستند.

مدیرکل امور ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنایع ادامه داد: تمام مسئولان و دست‌اندرکاران سازمان‌ها و نهادهای وابسته به وزارت صنایع در طرح جدید گزارش‌دهی موظف به ارائه گزارش حوادث در چند مرحله گزارش 30 دقیقه‌ای، 3 روزه و یک هفته هستند.

وی تهیه بیش از 170 صفحه جزوه درس‌آموزی از حوادث را از دیگر اقدامات وزارت صنایع در راستای پیشگیری از حوادث درصنایع و ضرورت توجه به بهداشت و ایمنی کار دانست.

یاراحمدی خاطرنشان کرد: گزارش دهی به موقع و صحیح حوادث، مزایایی چون تسریع در عیب‌یابی، ارائه راهکارهای کنترلی و پیشگیری از تکرار حوادث مشابه در واحدهای دیگر کشور را به دنبال دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار