رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت:‌ یکی از ماموریت‌های ویژه جهاد دانشگاهی کشور در حوزه فناوری ایجاد ۵ مجتمع با برند ملی و بین‌المللی است.
کد خبر: ۴۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 11 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمیدرضا طیبی صبح امروز در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان پژوهشی پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز سازمان‌های جهاد دانشگاهی کشور در سرعین اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های اساسی یکی از ماموریت‌های ویژه جهاد دانشگاهی کشور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی این شرکت‌ها بوده که در این راستا در سال‌های گذشته اقدامات بسیار اساسی و قابل توجهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 20 درصد اعتبارات جهاد دانشگاهی کشور توسط دولت تامین می‌شود، گفت:‌ باید جهاد دانشگاهی برای تامین اعتبارات خود در تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان گام اساسی بردارد.

طیبی بیان کرد: نوبخت، معاون رئیس جمهور در بازدیدی که از جهاد دانشگاهی کشور و حوزه پژوهشی و فناوری داشت خواستار توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی این شرکت‌ها در راستای افزایش درآمد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود:‌ یکی از راهکارها برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور توسعه علم و فناوری بوده که این امر باید با وحدت همه‌جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شود.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه در کشور سیاست‌زدگی بسیار وجود دارد و به دلیل عدم وفاق ملی بیان سیاسیون در کشور برخی مشکلات در حوزه پژوهش و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که باید برای توسعه در این راستا وحدت و همدلی همه‌جانبه بین سیاسیون کشور ایجاد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد:‌ باید کشور از اتکا به خام‌فروشی تولیدات داخلی خارج شود و نگاه به تولید داخلی به صورت ساختاری و پژوهشی باشد.

طیبی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای بسیار مهم برای درآمدزایی و پویایی اقتصاد در کشور تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان است،‌گفت:‌ باید با برنامه‌ریزی اساسی و راهبردی نگاه به اقتصاد دانش‌بنیان بسیار ویژه باشد.

وی بیان کرد:‌ در راستای توسعه برنامه‌های پژوهشی، جهاد دانشگاهی وظیفه بسیار خطیر و حساسی دارد و باید برای تحقق این امر اقدامات بسیار اساسی و قابل توجهی انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار