رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:با برنامه ریزی که برای افزایش مهارت مددجویان و اشتغال آنان شده، استان بوشهر در زمینه توسعه طرح های اشتغال زایی مددجویان در کشور الگو می شود.
کد خبر: ۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 12 June 2015
تابناک بوشهر: پرویز فتاح پنج شنبه شب در نشستی با استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در جذب تسهیلات اعتباری اشتغال زایی فعالیت های مطلوبی داشته است به طوری که پارسال بیش از 90 درصد تسهیلات اشتغال زایی آن جذب شد.

وی یادآور شد: طرح های اشتغال زایی ویژه مددجویان کمیته امداد تدوین شده که با فراهم شدن اشتغال، آنها به خودکفایی اقتصادی دست می یابند.

فتاح گفت: باتوجه به صنایع و تاسیسات متعدد در استان بوشهر زیبنده این استان نیست که برخی افراد به سبب نداشتن اشتغال مناسب تحت پوشش خدمات کمیته امداد باشند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای اشتغال مددجویان در بخش های مختلف انجام شده تا مددجویان با دست رنج خود ارتزاق کنند.

وی گفت: آموزش مهارت های زندگی و حرفه آموزی مددجویان از اولویت های امسال کمیته امداد به شمار می رود زیرا حرفه آموزی مددجویان راهی برای اشتغال و کاهش فقر در جامعه است.

فتاح تصریح کرد: با همکاری و تعامل با مسوولان استانی باید از ظرفیت های مختلف استان ها به منظور حل مشکلات مددجویان کمیته امداد و کاهش فقر استفاده کرد.

استاندار بوشهر نیز گفت: با انعقاد تفاهم نامه هایی با وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی زمینه مهارت افزایی جویندگان کار در این استان فراهم می شود که دراین راستا مددجویان کمیته امداد دارای مهارت و اشتغال می شوند.

مصطفی سالاری اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه 13 هزار نفر در حوزه رشته های صنعت نفت و گاز و 10 هزار نفر در رشته های نیروگاهی آموزش می بینند.

وی یادآور شد: براساس مصوبه دولت نهم و دهم باید 50 درصد نیروهای مورد نیاز شرکت های نفت و گاز استان بوشهر از نیروهای بومی تامین شود که این مصوبه با داشتن مهارت محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد برای مهارت افزایی مددجویان این نهاد افزود: مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دست یابی به اهداف مورد نظر در استقلال اقتصادی مددجویان باید زمینه آموزش فنی و حرفه ای آنان را فراهم کنند.

استاندار بوشهر گفت: این استان علاوه بر ظرفیت نفت،گاز و پتروشیمی در حوزه کشاورزی دارای قابلیت های مهمی است که نیاز به سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی در محصولات صیفی جات است که این مهم زمینه رونق بیش از پیش مناطق استان فراهم و اشتغال برای جوانان ایجاد می کند.

سالاری گفت: برای ایجاد فرصت های شغلی باید از ظرفیت منابع بانکی نیز به خصوص برای اجرای طرح های اشتغال زایی و مشاغل خانگی بهره برد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار