معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی در این استان را زمینه ساز توسعه صادرات اصفهان دانست.
کد خبر: ۴۶۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 25 July 2017
به گزارش تابناک : محمد مجیری روز سه شنبه در نشست خبری ' سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان ' با اشاره به اینکه حمل و نقل از مهمترین مشکلات فراروی صادرات سیمان و مصالح ساختمانی عنوان شده است، این مطلب را بیان کرد. 
وی تصریح کرد: حمل و نقل از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان سیمان برای صادرات این ماده ساختمانی است و توسعه حمل و نقل ریلی بهترین راهکار برای افزایش صادرات این مواد از استان اصفهان به خارج از کشور است. 
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهارکرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی اش نیازمند راه های ارتباطی برای ارسال کالا و محصولات به استان های مرزی کشور جهت صادرات است.
وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات و مشوق های صادراتی و اعطای یارانه های حمل و نقل بر افزایش صادرات تاثیر مستقیم دارد و این تسهیلات باید برای صادرکنندگان سیمان نیز در نظرگرفته شود.
مجیری ضعف در بازاریابی و نفوذ در بازارهای جهانی همچنین رقابت منفی تولیدکنندگان را از دیگر مشکلات صادرات سیمان بیان کرد و افزود: ایجاد کنسرسیوم در حوزه صادرات و ایجاد یکپارچه و هماهنگ فعالیت های صادراتی نقش اصلی در ساماندهی وضعیت صادرات و بهبود آن دارد.
وی با اشاره به اینکه در بیان آمار، صادرات سیمان، گچ و سنگ با هم اعلام می شود، گفت: سال گذشته ( 1395 ) 803 میلیون دلار صادرات سیمان، گچ و سنگ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال (1394) 16 درصد کاهش در ارزش و 17 درصد رشد در وزن داشته است.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان سهم این استان از میزان صادرات سال گذشته سیمان ، گچ و سنگ را 42 میلیون دلار اعلام کرد. 
وی افزود: هم اکنون کشور ایران جایگاه پنجم جهان را پس از چین، هند، امریکا و ترکیه در تولید سیمان دارد.
مجیری گفت: صنعت سیمان استان اصفهان باید به دنبال بازارهای جدید جهانی باشد و تولیدکنندگان نباید تنها به بازارهای داخلی اکتفا کنند.
وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه از راهکاری موثر برای معرفی توانمندی ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دستاوردها به منظور جذب اطلاعات و دست یابی به علوم و فناوری های نوین است.
مجیری افزود: برگزاری نمایشگاه و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای یافتن بازارهای جدید جهانی بسیار تاثیر است. 
در سال 94 روزانه 27 هزار تُن سیمان در استان اصفهان توسط کارخانه های سپاهان، اردستان، کاشان، بنوید نائین، ساروج و اصفهان تولید می شود. 
سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان ( بازار، صادرات، تجهیزات و ماشین آلات و محیط زیست) از هشتم تا 11 شهریور سالجاری در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.
پیش بینی می شود 120 مشارکت کننده در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که از این تعداد 100 شرکت کننده داخلی و 20 شرکت کننده خارجی هستند.
این نمایشگاه تخصصی در ساعات بازدید 16 الی 22 در روزهای مذکور پذیرای بازدیدکنندگان و متخصصان حوزه صنعت سیمان است. 




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار