کد خبر: ۴۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 28 July 2017
منتخب اول شورای شهر اهواز گفت: شهردار آینده اهواز باید در وهله اول با شورا و دیگر سازمان‌ها در تعامل باشد تا به عنوان مثال مسائلی مانند بحث فاضلاب‌ها در سطح شهر با تعامل با شرکت آبفا اهواز حل شود و به مردم خدمات بهتری ارائه شود.

محمد جعفر فلسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: انتخاب شهردار از جمله وظایف اصلی و کلیدی شورا‌ها شهر به حساب می‌آید که به طور کلی شورا با مجموعه سلایق مختلف و با افکار متفاوت و تجارب مختلف آن فرد صالح را برای شهرداری منصوب کند و نگاه به هیچ عنوان در این امر فردی نیست. 

وی در ادامه افزود: از جمله موارد مثبت شورا‌ها وجود همین سلایق و علایق و تجربه‌های متعدد در کنار هم است که با نگاه کلی و نظرات مختلف در انتصاب شهردار سهیم هستند. 

عضو شورای شهر دوره پنجم کلانشهر اهواز با اشاره به کلی بودن مباحث در امر شورا‌ها گفت: ممکن است یک چالش و مسئله در اهواز نسبت به مسئله دیگری در شهر‌های دیگر بسیار بارز باشد به عنوان مثال در شهراهواز مشکل فساد مالی و اداری و بحث محرومیت وجود دارد و این امر باعث می‌شود تا بحث پسماند در مرحله بعد قرار گیرد و کمی کم رنگ‌تر باشد. 

فلسفی خاطر نشان کرد: شهرداری یک شغل حرفه‌ای و تخصصی است که در مباحث متعدد مانند، فضای سبز، ساخت و ساز، حمل و نقل و.. نمود دارد و شهردار باید یک فرد متخصص باشد. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری اهواز در بعد تعاملی با دیگر دستگاه‌ها ضعیف است گفت: شهردار باید در وهله اول با شورا و دیگر سازمان‌ها در تعامل باشد تا به عنوان مثال مسائلی مانند بحث فاضلاب‌ها در سطح شهر با تعامل با شرکت آبفا اهواز حل شود و به مردم خدمات بهتری ارائه شود. 

وی گفت: قانون باید در شهر اجرا و منابع به شکل صحیح هزینه شود و این در حالی است که سالم سازی در اهواز با چالش اصلی رو به رو است که نیاز به تجربه دارد تا در این سیستم شفاف سازی لازم صورت گیرد. 

فلسفی در پایان با بیان اینکه بعد در آمد زایی در اهواز از چالش‌های اصلی و مهم شهرداری است اظهار کرد: بودجه‌ها باید به طور کامل در فعالیت عمرانی هزینه شوند و ما در شورای پنجم به دنبال شهرداری هستیم تا بتواند مشارکت مردم و سرمایه گذاران را به درستی جذب کند و طرح‌هایی اجرا کند که بتواند درآمد مناسبی را برای شهر اهواز ایجاد کند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار