ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: موضع‌گیری‌های شدید رژیم اشغال‌گر قدس علیه مردم فلسطین برای توسعه فعالیت یهودی‌سازی در قدس شریف است.
کد خبر: ۴۶۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری از شهرستان‌های استان‌ بوشهر، امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه اشاره کرد و با اشاره به ویژگی‌های اقامه نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه یک نعمت است که اکنون در 900 نقطه کشور این مراسم با حضور مردم برگزار می‌شود که در مقابل نهادها و سازمان‌های فرهنگی که میلیاردها هر سال هزینه می‌کند موثرتر است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح دفاع از انقلاب اسلامی، حمایت از مدیران و مسئولان را از ویژگی‌های خطبه‌های نماز جمعه دانست و تصریح کرد: بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم و تبیین مواضع و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتقاد از مدیران، تحلیل مهم مناسب‌های سیاسی و اجتماعی و انعکاس فعالیت و عملکرد دستگاه‌ها از دیگر ویژگی‌های برپایی ایین عبادی سیاسی نماز جمعه است.

خطیب نماز جمعه برازجان با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: این مهم نشان از عمق کینه آمریکا و خصومت استکبار جهانی علیه ملت ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران و نظام اسلامی ایران است تصریح کرد: نباید به آمریکا در هیچ عرصه‌ای اعتماد شود چراکه در برجام نه تنها این خصومت برطرف نشد بلکه چهره کریه و بد عهدی استکبار جهانی برای همگان آشکار کرد.

امام جمعه برازجان با تاکید بر تقویت مقابله با آمریکا در همه عرصه‌ها گفت: تقویت اتحاد و همدلی میان ملت و مردم و افزایش بنیه دفاعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مصلح با محکوم کردن هتک حرمت به مسجد الاقصی توسط رژیک اشغال‌گر قدس افزود:موضع‌گیری‌های شدید رژیم اشغال‌گر قدس علیه مردم فلسطین،  برای توسعه فعالیت یهودی سازی در قدس شریف است.

خطیب نماز جمعه برازجان تنها راه نجات ملت مظلوم فلسطین را مقاومت دانست و تاکید کرد: وظیفه ملی، انقلابی و  اسلامی ما ایجاب می‌کند که در کنار مردم فلسطین باشیم و جنایات اشغالگران را محکوم کنیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به اجرایی نشدن  عملیات مجتمع پتروشیمی دشتستان گفت: مسئولان استانی و شهرستانی باید از قبل ضمن جانمای، مطالعات زیست محیطی آن را انجام می‌دادنند.

وی با انتقاد از ظرفیت بازار روز برازجان افزود: ظرفیت بازار روز در برازجان مناسب نیست و مردم از این مکان ناراضی هستند که باید مسئولان ذی‌ربط به این مهم که سال‌ها مورد اشاره قرار می‌گیرد توجه جدی کنند.

مصلح بحران بی‌آبی در فاریاب دشتستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: منطقه فاریاب دشتستان در بحران بی‌آبی قرار دارد مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتستان برای رفع معضل بی آبی آن منطقه چاره‌ای بیندیشند.

اشتغال جوانان شهرستان دیلم در اولویت منطقه ویژه شمال استان بوشهر قرار گیرد

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز  برگزاری نخستین اقامه نماز جمعه در ایران به امامت آیت‌الله طالقانی به هفته ملی مهارت و کارآفرینی پرداخت و اظهار داشت: جوانان باید از فرصت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای افزایش مهارت و اشتغال استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با اشاره به آغاز عملیات 5 مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر خاطر نشان کرد: امید است از این ظرفیت در اشتغال نیروهای بومی شهرستان دیلم به نحو احسن استفاده تا یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان برطرف شود.

خطیب نماز جمعه دیلم، با تاکید بر توجه به طرح‌های زیست محیطی در اجرای مجتمع‌های پتروشیمی در شهرستان دیلم افزود: دغدغه مردم و مسئولان نسبت به مشکلات زیست محیطی مورد توجه و مد نظر سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه شمال استان بوشهر قرار بگیرد تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

امام جمعه دیلم، اشتغال را یکی از دغدغه‌‌های مهم مردم دیلم دانست و با تاکید بر توجه به اشتغال جوانان در پروژه‌های پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان گفت: اشتغال جوانان شهرستان دیلم در اولویت برنامه‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر در اجرای مجتمع‌های پتروشیمی قرار بگیرد.

حسینی بوشهری  با اشاره به جسارت رژیم اشغال‌گر قدس نسبت به مسجد الاقصی تاکید کرد: حوادث اخیر در مسجد الاقصی نشان می‌دهد که دشمن در پی یهودی‌سازی در قدس شریف است.

وی با بیان اینکه خطر رژیم‌اشغال‌گر قدس به مسجدالاقصی رسیده است گفت: مسلمانان باید با اتحاد و حدت در برابر اسرائیل غاصب بایستند تا جسارت اینگونه اعمال نداشته باشد.

امام جمعه دیلم با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: آمریکا بدون توجه به برجام به  تصویب تحریم‌های خود ادامه می‌دهد که نشان از بد عهدی استکبار جهانی در این عرصه است.

حسینی بوشهری تضعیف مولفه‌های قدرت را از اهداف تحریم‌ها دانست و افزود: تضعیف مولفه‌های قدرت از جمله سپاه پاسداران، فلج کردن اقتصاد و شریان‌های اقتصاد کشور از اهداف تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

خطیب نماز جمعه دیلم با تاکید بر تقویت جبهه مقاومت اسلامی افزود: توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

احقاق حقوق مردم  توسط نهاد نماز جمعه پیگیری می‌شود

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار داشت:  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه عامل وحدت و مظهر همبستگی میان امت است که در این راستا مطالبات مردم پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله طالقانی به ظرفیت مهم  نماز جمعه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و  گفت: نماز جمعه دارای ظرفیت عظیمی است و جایگاه والایی دارد چرا که این نهاد انقلابی متصل به ولایت است.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه در هر شهر که نماز جمعه اقامه شده برکات فراوانی برای توسعه و پیشرفت آن منطقه داشته است خاطرنشان کرد: امامان جمعه در برطرف کردن مشکلات مردم  نقش مهم و تاثیرگذاری دارند چرا که مردم اگر مشکلات شان در ادارات برطرف نشود با امامان جمعه در میان می‌گذارند و پیگیری‌های آنان اثربخش است.

وی با بیان اینکه نهاد امامت جمعه واسطه بین مردم و ادارات  است تصریح کرد: بخش زیادی از برنامه‌های فرهنگی شهرستان عسلویه توسط نهاد نمازجمعه انجام می‌شود و این در حالی است که احقاق حقوق مردم از نظام و دولت توسط نهاد نماز جمعه پیگیری می‌شود.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر رسیدگی به مشکلات فقرا و مستمندان افزود: سرکشی به ایتام ومحرومان وسرکشی به خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های نهاد نمازجمعه در شهرستان  عسلویه است.

امام جمعه عسلویه به موضوع تصویب تحریم جدید آمریکا علیه کشورمان نیز گفت: متاسفانه تحریم‌های جدید توسط آمریکا علیه ایران وضع  شده که مسئولان باید متحد و منسجم  و قاطعانه به آنان  پاسخ بدهند.

وی وحدت رویه مسئولان در این زمینه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: رئیس جمهور هم قاطعانه موضع گرفتند که باید جلو یاوه‌گویی‌های استکبار ایستاد.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کردند می‌توان به آمریکای‌ها اعتماد کرد گفت: امروز فهمیده‌اند که آمریکا در هیچ عرصه ‌ای قابل اعتماد نیست چرا که خوی استکباری و پایمال کردن حقوق مردم در وجودشان نهادینه شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار