کد خبر: ۴۶۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 29 July 2017
در شماره امروز روزنامه نور خوزستان می خوانیم:

زماني نه چندان دور، امن ترين وسيله مسافرت به خصوص براي خانواده ها راه آهن و قطار بود، اما مدتي است اين امنيت خاطر براي خوزستاني ها خدشه دار شده است و علت آن گرمي بيش از حد هوا و اثر آن بر روي ريل ها عنوان مي شود.تا آنجا كه موضوع رسانه اي شده يكبار در فاصله خرمشهر – اهواز و دو بار در محدوده راه آهن ناحيه لرستان قطار از ريل خارج شده كه در يك مورد افتادن واگن ها صدماتي به مسافران وارد كرده اما اضطراب و ترس از تكرار حادثه از صدمات فيزيكي خيلي بيشتر بوده است.

و اما آنچه به اعتماد و آرامش خاطر مسافران آسيب جبران ناپذير مي زند، بي تفاوتي و احساس مسئوليت نكردن در مواردي است كه حادثه اي براي اين قطارها رخ مي دهد، مانند آنچه كه روز اول مرداد در مورد مسافران قطار مسافري خرمشهر – تهران در ايستگاه انديمشك رخ داد. در اين روز وقتي قطار در ايستگاه انديمشك توقف مي كند اعلام مي شود كه پس از نماز و توقف معمول، قطار حركت خواهد كرد اما پس از گذشت ساعت ها مي گويند كه قطار قبلي از ريل خارج شده و راه بسته است و به مسافران اعلام مي شود كه قطار نمي تواند به حركت خود ادامه دهد و هر كس خودش وسيله اي پيدا كند و برود و فقط قول مي دهند كه خسارت وارده جبران خواهد شد.

تصور اينكه مسافران در گرم ترين ساعت روز سرگردان شده و بايد خود را به ترمينال مسافربري برسانند تا با اتوبوس يا وسيله ديگري به تهران بروند دردآور است. برخي مسافران كه با راوي تماس گرفته و از اين موضوع گلايه كرده اند مي گويند در آن گرماي طاقت فرساي انديمشك مسافران ناچار شدند كه يخ در پلاستيك قرار داده و روي گونه ها و صورت خود بگذارند تا پوستشان نسوزد و گرما آنها را از پاي در نياورد. بدتر از آن وقتي مسافران روزهاي بعد به آژانس هاي مسافرتي مراجعه كردند تا طبق قولي كه مسئولان راه آهن براي عودت هزينه بليط داده بودند، پاسخ شنيدند كه در اين باره دستوري داده نشده است و نااميد برگشتند.

مردم انتظار دارند اولاً متوليان امور راه آهن نسبت به بازگشت اعتبار اين وسيله هميشه مطمئن به آنها جداً كار ضربتي كنند. مانند آنچه كه گفته شده بود قرار است هر قطار اسكورت داشته باشد تا پيشاپيش از نبودن مانع بر سر راه قطار اصلي مطمئن شوند و در صورت وجود مشكل فرمان ايست به قطار داده شود و از ادامه حركت ديزل و واگن ها جلوگيري كنند. ثانياً در صورت بروز هر مشكل كه مانع از انجام سفر با قطار شود، مسئولان ضمن عذرخواهي از مسافران ، ضرر و زيان مالي آن را جبران يعني هزينه مربوطه را پرداخت كنند.البته ماجراي گرفتاري مردم در خصوص سفرهاي برون استاني به مشكلات راه آهن ختم نمي شود و در پروازها هم اشكالات اساسي ديده مي شود و مسافران هوايي هم نارضايتي دارند.

در همين چند روز اخير پروازهايي از اهواز تاخيرهاي بيش از يك ساعت داشته، يك هواپيما پس از بلند شدن از روي باند دچار آتش سوزي شده كه خدا رو شكر به خير گذشته ، يك پرواز تهران – اهواز تاخير زيادي داشته و حتي پيش مي آيد كه مسافران پس از نشستن در هواپيما به عناوين مختلف پرواز با تاخير صورت مي گيرد بدون آنكه براي وقت مسافران ارزش قائل شوند. چقدر بد است كه هواپيما ظهر با تاخير بلند شود آن وقت پذيرايي از مسافران در يك عدد كيك و آب ميوه اي كه اكثراً به خاطر داشتن رژيم آن را مصرف نمي كنند خلاصه شود. پذيرايي و ارائه خدمات بايد با افزايش پي در پي قيمت بليط تناسبي داشته باشد.

انتظار اين است كه مسئولان راه آهن و شركت هاي هواپيمايي در نحوه مديريتشان تجديد نظر كنند تا در اين هواي طاقت فرسا سوء مديريت ها و بي توجهي به مسافران مزيد بر علت نشود. ضمناً از نهادهاي نظارتي هم انتظار بازرسي و تهيه گزارش و اقدام در اين مورد مي رود.

اگر زاينده رود آب ندارد اما بزرگ ترين آكواريوم كشور در اصفهان است
سيد ناصر موسوي لارگاني رييس مجمع نمايندگان اصفهان در نامه اي به معاون اول رييس جمهوري نوشته است: <مهمترين معضل استان اصفهان بحث زاينده رود و لزوم دائمي بودن جريان آب در رودخانه است. خشكي زاينده رود علاوه بر بيكاري بيش از هفتاد درصد ساكنين حاشيه رودخانه در استان باعث توسعه معضلات زيست محيطي ناشي از خشكي رودخانه و تالاب گاوخوني و همچنين افسردگي شديد مردم اصفهان شده است. لذا با توجه به قول رئيس جمهور محترم در جمع مردم اصفهان < ضروري > است به هر طريق ممكن نسبت به جريان دائم آب در زاينده رود و اجراي طرح هاي انتقال آب، به خصوص بهشت آباد در اسرع وقت اقدام گردد.>

ملاحظه مي شود كه رئيس مجمع نمايندگان اصفهان پيگير مجدانه طرح انتقال آب بهشت آباد است كه وزير و ديگر مسئولان مملكتي مدعي متوقف شدن آن هستند و البته نماينده اصفهان به خود اين اجازه را مي دهد كه به رئيس جمهوري دستور بدهد و عبارت < ضروري > است را به كار برد. از طرف ديگر مي دانيم كه عليرغم مظلوم نمايي هموطنان اصفهاني، بزرگترين آكواريوم كشور در اصفهان است كه با وجود ادعاي خشكسالي عجيب به نظر مي رسد. كساني هم كه به اصفهان سفر مي كنند از وجود فشار آب در طبقه هاي بالاي ساختمان ها، سرسبزي پاركها كه نياز به آبياري در حجم بالا دارد و بسياري موارد ديگر كه فراواني آب در آن استان را مي رساند خبر مي دهند. ضمناً شايع شده كه خشك نگه داشتن زاينده رود بهانه اي براي انتقال آب از كارون و دز به آن ديار است كه در اين مورد بايد نمايندگان خوزستان هوشيار باشند و با اينگونه صحنه سازي ها و ننه من غريبم ها مقابله كنند تا از انتقال آب رودخانه هايمان جلوگيري شود.

شوراهاي اين دوره جوان تر و كارشناسي تر هستند
مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان با اشاره به كاهش سهم زنان در دوره پنجم شوراي اسلامي شهرها در استان گفته است: ۱۲۴ نفر داراي شغل آزاد و ۱۳ نفر بيكار به دوره جديد شوراها راه يافته اند.وي با اشاره به مدرك تحصيلي منتخبان اين دوره شوراي شهرها گفته: تعداد افراد زير ديپلم، ديپلم، كارداني و كارشناسي كاهش، كارشناسي ارشد افزايش ۲۱ درصدي و تعداد افراد داراي مدرك دكترا و حوزوي نيز ثابت مانده است.وي با بيان اينكه منتخبان جوان شورا در اين دوره افزايش يافته اظهار كرد: آمارها به اين معني است كه شوراهايي جوان تر و كارشناسي تر را در اين دوره خواهيم داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار