کد خبر: ۴۶۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 30 July 2017
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را ناعادلانه دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی متناسب با تحریم های جدید آمریکا موضع کوبنده می گیرد.

جلیل مختار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تحریم ها هیچ تاثیری در سیاست های خارجی و توان دفاعی کشور ما ندارد.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در چارچوب قوانین بین المللی از هیچ تلاشی برای افزایش توان دفاعی و نظامی خود کوتاه نخواهد آمد و ترسی از یاوه گویی های استکبار جهانی ندارد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:تحریم های آمریکا موضوعی نیست که برای دیروز و امروز باشد بلکه از اوایل انقلاب تحریم ها را داشته ایم و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بدون شک مجلس شورای اسلامی متناسب با تحریم های جدید آمریکا موضوعی کوبنده اتخاذ خواهد کرد و جوابی درشان ایران اسلامی به تحریم های آمریکا می دهد.

به گزارش ایرنا سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 98 رای موافق در برابر 2 رای مخالف به تصویب رسانده و برای امضای ترامپ به کاخ سفید فرستاد.
مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه هفته گذشته (به وقت واشینگتن) این طرح را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرده بود.

این تحریم ها که گسترده ترین تحریم های آمریکا پس ازتوافق هسته ای تهران و 1+5 در سال 1394 است، نسخه جدید طرحی است که پیشتر باعنوان «مقابله بااقدامات بی ثبات کننده ایران در سال 2017» نام گرفته بود.

طرح پیشین که مشابه نسخه نهایی آن با 98 رای موافق در ‏برابر 2 رای مخالف در سنا تصویب شده بود، به دلیل افزودن تحریم های روسیه باید مجددا در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می شد. اما این رای گیری به دلیل پیشنهاد اضافه شدن تحریم های کره شمالی به آن، در کنگره جنجال برانگیز شد.‏
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار