معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی گفت: نمی‌دانم چرا ما مدام سعی می‌کنیم مسائل کوچک را به یک مشکل بزرگ تبدیل کنیم.
کد خبر: ۴۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 13 June 2015
به گزارش تابناک یزد،سعید فائقی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در بحث حضور بانوان در سالن والیبال برای تماشای مسابقات لیگ جهانی نمی‌دانم چرا مدام سعی می‌کنیم یک مسئله کوچک را به یک مشکل بزرگ و لاینحل تبدیل کنیم. ما قبلا تجربه موفقی در این زمینه داشتیم و وقتی میزبان مسابقات والیبال نوجوانان آسیا بودیم بانوان بدون هیچگونه مشکلی در سالن حضور یافتند و گرفتاری هم پیش نیامد.

وی افزود: در آن زمان ما سالن را تجهیز کرده بودیم تا بانوان بتوانند از خدمات موجود در سالن استفاده کنند. حتی اتوبوس ویژه بانوان هم گذاشته بودیم تا این عزیزان با امنیت کامل بیایند و بازی‌ها را ببینند. در آن زمان آقای صافی مدیر شبکه 3 بود و بازی‌ها به صورت مستقیم پخش می‌شد. درست است که آن زمان مشکلات جزیی پیش آمد اما به دلیل این بود که حضور بانوان به صورت کامل هماهنگی نشده بود اما با هماهنگی‌های لازم مشکلات حل شد.

وی در ادامه گفت: الان هم دوستان هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورند و کار را به فدراسیون جهانی نکشانند که بگوییم آنها به ما تحمیل کنند. فدراسیون والیبال و وزارت ورزش می‌توانند به راحتی این موضوع را حل کنند و برای محکم‌کاری مصوبه دولت را هم بگیرند تا بتوانند حضور بانوان در سالن‌ها را مدیریت کنند. به نظر من مشکلی برای حضور بانوان وجود ندارد اما باید شرایط را فراهم کنند تا تداخلی صورت نگیرد.

فائقی در پایان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر بیانیه‌ای از طرف عده‌ای در این رابطه منتشر شده اما نمی‌دانم چرا بحث را جنسیتی می‌کنند و قصد دارند این مسئله را به حاشیه بکشند. اینهایی که می‌خواهند به سالن بیایند ایرانی‌های شریف طرفدار ورزش هستند مگر غیر از این است که همه آنها چه زن و چه مرد برای هواداری از تیم ملی می‌آیند اگر بحث را جنسیتی کنیم و از الفاظ زشت در مورد خانم‌ها استفاده کنیم یعنی اینکه ما در تقویت جامعه‌مان ضعیف عمل کرده‌ایم. در صورتی که جمهوری اسلامی به لحاظ اخلاقی دارد سرآمد دنیا می‌شود. جامعه ما یک جامعه پاک و مقدس است و یکسری مسائلی که برخی مطرح می‌کنند توهین به نظام است. به نظر من حضور بانوان علاوه بر حفظ ارزش‌ها، جو فرهنگی سالن را هم تلطیف می‌کند و شاهد فضای حمایتی یکپارچه ای خواهیم بود. ضمن اینکه تشویق خانم‌ها به ملی‌پوشان روحیه و انگیزه بالایی می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار