کد خبر: ۴۷۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 01 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد با اشاره به رشد سه برابري شركت‌كنندگان هفتمين جشنواره كتابخواني رضوي در استان، اعلام كرد: خوشبخانه پنج برگزيده كشوري اين جشنواره از استان يزد انتخاب شده‌اند كه امروز در مراسمي با حضور وزیر ارشاد از آنها تجليل خواهد شد.
«رقيه دوست‌فاطمي‌ها» امروز در نشست خبري كه در محل كتابخانه‌ عمومي دكتر جوادي يزد برگزار شد، در اين باره تصريح كرد: خوشبختانه در حالي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي براي دومين سال برگزاري جشنواره كتابخواني رضوي را تجربه مي‌كند كه امسال و در هفتمين دوره اين جشنواره با استقبال بسيار خوبي از سوي شركت‌كنندگان مواجه هستيم.

وي افزود: اين جشنواره در حالي سال گذشته با مشاركت پنج هزار و 571 نفر در استان يزد برگزار شد كه امسال رشد سه برابري را به لحاظ استقبال يزدي‌ها شاهد هستيم به نحوي كه در هفتمين جشنواره كتابخواني رضوي از استان يزد 15 هزار و 924 نفر شركت داشته‌اند.

وي ادامه داد: 12 هزار و 460 نفر از شركت‌كنندگان يزدي امسال جشنواره در بخش مكتوب و سه هزار و 464 نفر در بخش آنلاين مسابقات شركت كردند.

دوست‌فاطمي‌ها به همكاري بسيار خوب دستگاه‌ها و ارگان‌هاي استان با نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان اشاره و عنوان كرد: 40 اردگان در استان با دريافت كد مشاركت به برگزاري اين دوره از جشنواره كمك كردند.

به گفته‌ي وي، پنج نفر از برگزيدگان كشوري اين دوره از جشنواره از استان يزد انتخاب شده‌اند كه اسامي آنها شامل «علي محمد درويش»، «فاطمه السادات موسوي هفتادر»، «كوثر سيروسي»، «مه‌ياس سلطانپور» و «سحر شباني» است.

وي با بيان اين كه اين برگزيدگان در مراسمي كه فردا سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تهران برگزار مي‌شود، تجليل خواهند شد، گفت: البته آيين اختتاميه اين جشنواره در استان يزد نيز فردا سه‌شنبه از ساعت 20:30 با مشاركت خوب شهرداري و شوراي اسلامي شهر حميديا در مجتمع فرهنگي هنري امام علي(ع) برگزار خواهد شد.

مدير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در دو سال و نيم اخير در اين حوزه اشاره كرد و گفت: خوشبختانه استان يزد در بسياري از شاخص‌هاي كتابخانه‌اي كشور در رده‌هاي بالا قرار دارد كه به عنوان نمونه مي‌توان به وجود دو ميليون و 10 هزار و 691 جلد كتاب در 110 كتابخانه‌هاي نهادي و مشاركتي استان اشاره كرد كه استان يزد را به ترتيب با سرانه 10.34 و 1.8 در رتبه نخست كشور قرار داده است.

وي يكي از اقدامات موثر در اين مدت را انجام 300 مورد بازديد از كتابخانه‌هاي استان از سوي كارشناسان اين اداره كل براي رفع مشكلات و نواقص ذكر كرد و گفت: متاسفانه 50 درصد از كتابخانه‌هاي استان فرسوده و فاقد استانداردهاي لازم هستند هر چند كه در اين مدت با اقدامات مناسب موفق به استانداردسازي 20 درصد از آنها شده‌ايم.

وي با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي زيربنايي انجام شده در كتابخانه‌هاي استان به مرمت و شاداب‌سازي فضاي كتابخانه‌هاي استان اشاره كرد و افزود: در اين مدت 25 كتابخانه شهري و 10 كتابخانه روستايي بهسازي و سيستم سرمايشي 27 كتابخانه و سيستم گرمايشي 50 كتابخانه نيز ساماندهي شده است.

دوست‌فاطمي‌ها با اشاره بهاتصال تمام كتابخانه‌هاي استان به سيستم اينترنت و اينترانت داخلي، از اتصال 30 درصد از كتابخانه‌هاي استان به واي‌فاي رايگان خبر داد و گفت: همچنين براي 80 كتابخانه استان، فضاي بخش كودك طراحي و راه‌اندازي شده است.

وي با اشاره به پيشنهاد و پيگيري ارسال مجموعه كتاب‌هاي استاد آذر يزدي به 3200 كتابخانه كشور، برگزاري بيش از 1100 نشست كتابخوان و اجراي طرح «هر انديشمند، يك كتاب تاثيرگذار» را از برنامه‌هاي شاخص در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه در استان ذكر كرد.

دوست‌فاطمي‌ها در پايان نيز ترويج فرهنگ مطالعه را نيازمند مساعدت و همكاري تمام دستگاه‌ها علاوه بر نهاد كتابخانه‌ها‌ي عمومي دانست و گفت: بايد لذت مطالعه كردن را به مردم چشاند تا آن را به عنوان يكي از دغدغه‌هاي زندگي خود بپذيرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار