معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان های ساحلی جنوب کشور با برنامه ریزی مدون در توسعه مناسبات و دیپلماسی فرهنگی پیشگام شوند.
کد خبر: ۴۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 13 June 2015
تابناک بوشهر: حسین نوش آبادی روز شنبه در نشست مدیران کل منطقه هشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر افزود: به لحاظ اشتراک های زیاد دینی و فرهنگی استان های جنوب کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس این استان ها باید در زمینه بهبود رابطه فرهنگی با کشورهای همسایه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: توسعه دیپلماسی فرهنگی با کشورهای حوزه خلیج فارس توسط استان های ساحلی جنوب کشور ضرورت است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تهدیدهای منطقه ای افزود: تهدیدهای داخلی منطقه مانند گروه های افراطی القاعده، داعش و سلفی می تواند بدترین لطمه را به اسلام وارد کند.

نوش آبادی یادآور شد: جریان های معاند و تکفیری برای جذب نیرو از سه عنصر بی اطلاعی مردم، فقر اقتصادی و تعصب های کور و جاهلانه در مناطق مرزی استفاده می کنند.

وی اظهارکرد: استفاده از برنامه های فرهنگی و هنری می تواند توطئه های جریان های تکفیری را تا میزان زیادی خنثی و نقش برآب کند.

نوش آبادی بیان کرد: جریان های معاند با وجود وحدت و همبستگی ملی و ولایت فقیه نمی توانند در ایران کار خاصی انجام دهند.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری می تواند سدی درمقابله با جریان های معاند و تکفیری باشد.

نوش آبادی بیان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در کشورهای همسایه و در قالب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می تواند کمک شایانی به معرفی فرهنگ و هنر ایران در سطح منطقه باشد.

وی گفت: استان های عضو منطقه هشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا باید با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری استانی زمینه برگزاری هر چه بهتر جشنواره درکشورهای همسایه را فراهم کنند.

نوش آبادی بیان کرد: همه طرح های نظامی، اقتصادی و غیره باید دارای پیوست فرهنگی باشند تا بتواند زمینه رشد و توسعه برنامه های فرهنگی در جامعه فراهم آورد.

استان های منطقه هشتم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، منطقه آزد قشم و بوشهر با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار