معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تجهیز ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 01 August 2017
به گزارش تابناک : محمدتاج الدینی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤثرترین راه برای استفاده بهینه از عوامل تولید، انتقال‌یافته‌های جدید در این بخش به کشاورزانن است.

وی افزود: اگر ما در موضوع آموزش، سرمایه‌گذاری موفقی انجام دهیم به‌طورقطع در بحث صرفه‌جویی آب به نتایج خوبی خواهیم رسید.

تاج‌الدینی بیان کرد: سطوح زراعی و باغی استان در حال حاضر بیش از ۶۶  هزار هکتار است که حدود ۱۳ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری تحت‌فشار قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مقرر است در آینده آب به‌صورت حجمی در اختیار کشاورزان قرار گیرد لذا لزوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: یکی از اصولی‌ترین روش‌های توصیه‌شده کاهش آب مصرفی در مزارع (حداقل با حفظ مقدار تولید فعلی) استفاده از آبیاری میکرو (موضعی) با استفاده از نوارهای تیپ است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در این زمینه راهکارهایی ازجمله تغییر شیوه آبیاری مزارع از آبیاری کرتی - سنتی و نشتی به استفاده از نوارهای تیپ در حال پیگیری و اجرا است.

تاج‌الدینی تصریح کرد: در همین خصوص برنامه ابلاغی وزارت متبوع برای سهمیه ۱۰ ساله ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۴ استان البرز حدود ۲۲ هزار و ۲۲۰ هکتار در ۵ محصول اساسی گندم، جو، کلزا، ذرت، پنبه، اعلام‌شده است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار