در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد
مدیران استان قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر ضرورت توجه به مساله احیای بافت فرسوده در شهر قم تاکید کردند.
کد خبر: ۴۷۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 01 August 2017
به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در استان اظهار کرد: این سرمایه گذاران بیشتر تولید برق از طریق انرژی‌های نو و سرمایه گذاری در بخش گردشگری در استان قم را دنبال می‌کنند و مدیران استان مشغول مذاکره با سرمایه گذاران خارجی هستند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان قم باید از ظرفیت فاینانس کشور استفاده کنند، کشور بعد از برجام باید سالیانه ده‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.

علیرضا خاکی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهر قم اظهار کرد: با وجود قرار گرفتن حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم نتوانستیم که به خوبی از ظرفیت گردشگری در این شهر استفاده کنیم، پرداختن به بحث بافت فرسوده در شهر قم یک مساله ملی است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: محدوده واقعی بافت فرسوده شهر قم هزار و 800 هکتار است و تمام درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در ادامه جلسه با اشاره به ضرورت توجه به طرح تفصیلی شهر قم اظهار کرد: باید طرح‌ها در داخل شهر قم براساس طرح تفصیلی باشد تا ناهمگونی را در سطح شهر شاهد نباشیم، احیای بافت فرسوده شهر قم باید متوازن باشد و از سرمایه گذاری در این بافت حمایت می‌کنیم.

زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بخش پایانی جلسه با اشاره به وضعیت خانه‌های تاریخی شهر قم اظهار کرد: تعداد زیادی از این خانه‌ها در شهر قم وجود دارد، می‌توانیم که امکان بازدید زائرین از خانه‌های تاریخی شهر قم را فراهم کنیم و باید برای این خانه‌ها در بافت تاریخی شهر نقش تعریف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع عظام تقلید ظرفیت‌های خوبی برای گردشگران مذهبی در شهر قم هستند، گردشگران می‌خواهند بدانند که شیوه فعالیت این اماکن چگونه است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار