مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از احتمال بازگشت یارانه حمایتی برای بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت:‌ انجمن ناشران بین‌الملل در حال مذاکره با موسسات آموزش عالی،‌ وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد است.
کد خبر: ۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ 14 February 2015

امیر مسعود شهرام نیا مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، با اشاره به یارانه بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ دوستان تشکل‌های نشر مقدماتی را فراهم کرده‌اند تا حمایت‌هایی را از مراکز مختلف آموزش عالی دریافت کنند و وزارت ارشاد نیز حمایتی را برای یارانه بخش خارجی نمایشگاه ارائه کند.
وی ادامه داد:‌ طی چند سال گذشته در بخش خارجی یارانه‌ای به شکل بن‌کارت وجود نداشته است،‌ اما در این دوره دوستان ما در انجمن ناشران بین‌الملل مذاکراتی را با وزارت بهداشت،‌ وزارت آموزش عالی‌، دانشگاه آزاد و ... داشته‌اند تا هر یک از این نهادها عددی را جداگانه اختصاص دهند‌. وزارت ارشاد نیز یارانه‌ای برای خرید کتب خارجی اختصاص می‌دهد،‌ این آورده دولت و وزارتخانه‌های مختلف در کنار تخفیف ناشران و آورده کتابخانه‌ها که بزرگترین خریدار منابع خارجی عرضه شده در نمایشگاه هستند،‌ نوعی یارانه حمایتی از بخش بین‌الملل را شکل می‌دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این از احتمال اختصاص ارز مبادله‌ای برای خرید کتاب از بخش بین‌الملل سخن گفته بودید‌، گفت:‌ پروسه اختصاص ارز مبادله‌ای هم چنان در حال پیگیری  است،‌ البته یک نکته‌ای وجود دارد و آن این است که در بودجه سال آینده قیمت ارز مبادله‌ای افزایش پیدا می‌کند و طبعا‌ً فاصله آن با ارز آزاد کمتر می‌شود‌، در نتیجه تفاوت چندانی میان ارز مبادله‌ای و ارز آزاد وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار