کد خبر: ۴۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 14 June 2015
به گزازش تابناک خوزستان، صبح امروز مجلس شورای اسلامی طرح استانی شدن انتخابات مجلس را تصویب کرد.
بر اساس این طرح یک فوریتی، قلمرو هر استان یک حوزه انتخابیه در نظر گرفته می شود. همجنین براساس مصوبه مجلس، تعداد نمایندگان افزایش نخواهد یافت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جزییات طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس مصوب کردند که تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در آن استان است.

 در تبصره یک ذیل این ماده مصوب شد تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است که مستند به قانون، تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 30/1/1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن تعیین شده است.

بر اساس ماده دیگری از این طرح، هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید منحصرا برای یکی از حوزه‌های انتخابیه موجود در استان ثبت نام کند. همچنین ثبت نام در بیش از یک حوزه انتخابیه موجب لغو ثبت نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

همچنین تعدادی از نمایندگان طرح مسکوت گذاشتن استانی شدن انتخابات مجبس را ارایه کردند که نمایندگان مجلس با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اسا اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
اینم ی تجربست دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
اين طرح باعث كم شدن مشاركت مردم مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
این طرح مملکت به چالش می کشد وبهتره نمایندگان شرایط جدیدی ازقبیل سوابق اجرایی برای کاندیداها بگذارند تا افراد علمی وصاحب تجربه وارد مجلس شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار