به واسطه مسئولیت بین‌المللی که داشتم به چند کشور خارجی سفر می‌کردم. همواره به ما احترام می‌گذاشتند. بارها به ژنو سفر کردم و این سفرها با عزت و احترام بود. رفته رفته ما را بازرسی می‌کردند. این اواخر حتی می‌گفتند کفش خودتان را درآوردید و ما باید بگردیم، این شرایط را که دیدم، گفتم دیگر ژنو نمی‌روم، به ما بی احترامی می‌کنند، به ما می‌خندند.
کد خبر: ۴۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 14 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: به مناسبت فرارسیدن 24 خرداد، امشب مراسمی در استان البرز با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد.
سخنران اصلی این مراسم حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور بود.
امیری در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: بیش از 2 سال است که صحبت‌های بسیاری درباره عملکرد و دستاوردها و اهداف و برنامه‌های دولت مطرح شده است.
وی افزود: یکی از مبانی دموکراسی در علوم سیاسی و حقوق عمومی، بحث گردش قدرت و گردش نخبگان و جابه‌جایی مسئولان و تعویض کارگزاران و نو کردن مرتب سیستم اداری و بالاخره دولت‌ها است.
این مسئول تصریح کرد: این گردش قدرت در کشورهای دارای دموکراسی از طریق انتخابات اتفاق می‌افتد، وقتی که درباره شاخص‌های دموکراسی صحبت کرد، یکی از این شاخص‌ها انتخابات است.
امیری بیان داشت: خوشبختانه در قانون اساسی ما به درستی موضوع انتخابات طراحی و پیش‌بینی شده و گردش قدرت با رای مستقیم مردم صورت می‌گیرد.
وی افزود: دموکراسی هم اقتضاعات عقلی داشته و هم ریشه و مبانی شرعی دارد. وقتی که امیرالموئمنین حضرت (ع) اشاره به رای مردم می‌کند، نشانه پذیرش رأی مردم در مبانی دینی است.
قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: زمانی که تدوین قانون اساسی در دستور کار بود، امام خمینی (ره) اجازه ندادند که به هیچ عنوان مجلس منحل شود و همین امر نشان‌دهنده توجه بنیانگذار کبیر انقلاب و پس از ایشان مقام معظم رهبری به اهمیت رای مردم است.
امیری در ادامه به انتخابات 24 خرداد سال 92 اشاره کرد و گفت: این رخداد یک اتفاق بسیار بزرگ برای کشور بود و رای مردم به تغییر، نشان‌دهنده توجه مردم به شرایط سیاسی و با اهمیت کشور است.
وی همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات 24 خرداد تاکید فرمودند که رای مردم حق‌الناس است و امیدواریم این دستور و رهنمود ارزشمند، در همه ادوار انتخابات سرلوحه کار مجریان و ناظران انتخابات قرار گیرد.
سخنگوی وزارت کشور افزود: انتخابات 24 خرداد در شرایطی برگزار شد که رشد اقتصادی کشور منفی بود، نرخ سرمایه‌گذاری منفی 23 بود، آمارهای بین‌المللی نشان می‌داد که ایرانی که در سال 84 از جهت فضای کسب و کار در رتبه 108 بود به رتبه 145 سقوط کرده بود.
امیری ادامه داد: وقتی آمارهای اقتصادی اینگونه سقوط می‌کند و آمار فساد بالا می‌رود، نباید توقع داشت که سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد، نرخ بیکاری با احتساب یک ساعت کار در روز و عدم محاسبه زنان خانه‌دار، 12 درصد بود که این آمار هم اشتباه بود.
وی اظهار داشت: نقدینگی به شدت افزایش یافته بود به صورتی که نقدینگی در یک دوره مردم بیش از 6 برابر شد و بدهی دولت به بانک مرکزی نیز 22 برابر اضافه شده بود و این امر یعنی اینکه متلاشی کردن اقتصاد کشور.
قائم‌مقام وزیر کشور گفت: نرخ ارز ساعتی بود و نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که نرخ ارز چقدر است. من آن زمان عضو شورای نگهبان بودم و بررسی صلاحیت افراد در انتخابات به طور مستقیم در نرخ ارز اثر می‌گذاشت. مثلا یک نفر رد می‌شد، نرخ ارز می‌آمد بالا و یک نفر تایید می‌شد نرخ ارز پایین می‌آمد.
امیری بیان داشت: من خودم در آن زمان رفتم فیلتر آب بخرم به من گفتند که این جنس خارجی است و الان نمی‌فروشیم و برو چند ساعت دیگر بیا ببینیم که قیمت ارز امروز چند است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش وزارت تعاون درصد خانواده‌های زیر خط مطلق فقر در شهرها از حدود 19 درصد در سال 84 به رقم 33 درصد در سال 91 رسید و درصد خانواده‌ها زیر خط مطلق فقر در روستاها نیز در این مدت از حدود 28 درصد به رقمی در حدود 40 درصد رسید. نرخ مهاجرت از روستاها به شهرها افزایش یافته بود. این آمار یعنی چی. تمام این آمارها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
سخنگوی وزارت کشور گفت: من به دنبال سیاه نمایی نیستم و فقط می‌خواهم واقعیت‌ها را بگویم و حتما مدیران در آن دوره توضیحاتی دارند، اما باید قبول کرد که عزتی در محافل بین‌المللی نداشتیم.
امیری یادآور شد: من به واسطه مسئولیت بین‌المللی که داشتم به چند کشور خارجی سفر می‌کردم. همواره به ما احترام می‌گذاشتند. بارها به ژنو سفر کردم و این سفرها با عزت و احترام بود. رفته رفته ما را بازرسی می‌کردند. این اواخر حتی می‌گفتند کفش خودتان را درآوردید و ما باید بگردیم، این شرایط را که دیدم، گفتم دیگر ژنو نمی‌روم، به ما بی احترامی می‌کنند، به ما می‌خندند.
وی افزود: یک بار به ژاپن سفر کرده بودم در بازگشت با هواپیمای ملی خودمان به ایران بازگشتم در بازگشت هواپیما به کره رفت و قرار بود که چند ساعتی در این کشور توقف کند در این کشور و با وجود اینکه هواپیمای ملی خودمان بود، ایرانی‌ها را از هواپیما پیاده کرده و بعد از بازرسی اجازه عبور دادند.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: در همان ژاپن یک صف گذاشته بودند برای همه ملیت‌ها و یک صف هم گذاشته بودند برای ایرانی‌ها با چه خفتی ما را بازرسی کردند این وضع عزت ایرانیان در آن روزها بود.
امیری اظهار داشت: به لطف خدا و بستری که مقام معظم رهبری ایجاد کردند، امید در دل‌های ایرانیان ایجاد شد و در انتخابات خداوند متعال دل‌های مردم را به گفتمان دکتر روحانی هدایت کرد.
وی تاکید کرد: کارگزاران نظام جمهوری اسلامی هیچگاه حق ندارند که رفتار و گفتاری خارج از گفتمان رئیس جمهوری داشته باشند، چرا که این گفتمان از سوی مردم تایید شده و با تایید حکم رئیس جمهوری از سوی مقام معظم رهبری، تایید شرعی هم یافته است.
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: خوشبختانه بخش مهمی از قول‌های رئیس جمهوری به مردم عملی شده است، وعده‌های مهمی چون عقلانیت در تصمیم گیری‌ها، ثبات اقتصادی، جلوگیری از بحث‌های حزبی و جناحی در تصمیم گیری‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در ترکیب دولت از جمله مهمترین دستاوردهای دولت است.
امیری بر لزوم استفاده از همه نیروهای متخصص و متعهد در عرصه‌های مدیریتی تاکید کرد و گفت: نباید سرمایه‌های انسانی را به راحتی از دست داد و دلیلی ندارد که افراد را به واسطه اینکه به یک تفکر وابسته هستند، کنار گذاشت. به بهانه‌ای که از حزب و گروه ما نیست که نمی‌توان افراد را حذف کرد و خوشبختانه این مهم در دولت عملی شده است.
وی سپس به دستاوردهای دیگر دولت اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور، رشد سرمایه‌گذاری، خروج کشور از رکود و رشد ارزش افزوده نفت از جمله این دستاوردها است. یادمان نرفته که روزی مدیران نفتی در جلسات می‌گفتند که نفتکش‌های ما در روی دریاها مشتری ندارد و ما نگران هستیم.
قائم مقام وزیر کشور افزود: ما باید شکرگذار نعمت امروز باشیم و یک راه شکرگذاری این است که مردم از این آمارها مطلع باشند در بحث مذاکرات هسته‌ای در مسیر صحیحی قرار داریم و اینکه ابرقدرت‌ها حاضرند که با ما مذاکره‌کنند از توفیقات مهم است.
امیری در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات تاکید کرد: باید همه تلاش خود را برای انتخاباتی باشکوه و قانونمند انجام داده و همه مردم و مسئولان در این حوزه وظایف مهمی بر عهده دارند و وزارت کشور نیز لحظه‌ای در انجام وظیفه خود درنگ نخواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
بدترین و کم استقبال ترین مراسمی بود که دیده بودم.مدیران استان نتونستند ارتباط خوبی با هواداران دولت برقرار کنند. جمعیت ٢میلیونی کرج و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در این مراسم شرکت کنند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار