مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان گفت: استخدام فرزندان شاهد و جانباز در استانداری همدان قانونی است و هیچگونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.
کد خبر: ۴۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 15 June 2015
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان گفت: استخدام فرزندان شاهد و جانباز در استانداری همدان قانونی است و هیچگونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا؛ جمیله دینی زاد افزود: طبق ماده 48 قانون تمامی وزارتخانه ها موسسات دولتی و شرکتهای دولتی و تمامی نهادهایی که از بودجه دولت استفاده می کنند مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید و جانبازان 25 درصد و به بالا و آزاده را که واجد شرایط عمومی استخدام است علاوه بر استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام کنند.

وی گفت: بر این اساس به افراد مشمول این قانون در استانداری همدان نیز همانند سایر دستگاه ها اجرایی استان سهمیه ای اختصاص داده شده که منطبق با قانون و مقررات است.

وی اضافه کرد: بر این اساس فراخوان به 9 فرمانداری برای معرفی افراد دارای شرایط داده شد که 41 نفر از این طریق معرفی شدند و همه برای این افراد شماره مستخدم گرفته شده و در آینده نزدیک مشغول به فعالیت می شوند.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان بیان کرد: طبق ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری بکارگیری افراد با مدرک تحصیلی دیپلم برای فرزندان شاهد و جانباز بلامانع است با این وجود بسیاری از این تعداد دارای مدرک دانشگاهی هستند.

وی یادآوری کرد: در راستای تقویت وظایف حاکمیتی و توسعه مناطق کم برخوردار و با رویکرد نقش استانداری ها در هدایت و راهبری برنامه های مرتبط با تامین و ساماندهی نیروی انسانی تعدادی سهمیه استخدامی به استان ابلاغ شد که این سهمیه با توجه به پست های مجوز استخدامی، بلاتصدی و تامین اعتبار بین دستگاه های اجرایی استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت فرزندان شهدا به استناد بند 'الف' ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه ، جانبازان غیر رسمی به استناد ماده 8 قانون تسهیلات استخدامی جانبازان انقلاب اسلامی و مشمولین ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از محل این سهمیه بلامانع است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان اظهار کرد: استانداری همدان پس از برگزاری آزمون در خرداد سال 91 و اختصاص حداقل 25 درصد سهمیه به بنیاد شهید و امور ایثارگران شماری از افراد مشمول این قانون را جذب کرد.

دینی زاده توضیح داد: از محل برگزاری آزمون امسال 391 نفر مجوز فعالیت در دستگاه های دولتی را دریافت کردند که برای آنها شماره مستخدم صادر شده است و منتظر مبادله موافقنامه اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استان برای دعوت به کار هستند.

وی با ذکر اینکه جذب فرزندان شهدا و جانبازان در اولویت است گفت: همچنین از محل سهمیه بنیاد شهید سال گذشته حدود 270 نفر مشغول به کار شدند.

وی گفت: اعتبار لازم برای بکارگیری استخدام فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در دولت تدبیر و امید توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی برابر سراسر کشور تامین می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار