کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سالانه میلیون ها زائر و گردشگر وارد شهر مشهد می شوند که میزان ارز آوری آن ها بسیار زیاد است و پدیده می تواند میزان ارز آوری گردشگری را افزایش دهد.
کد خبر: ۴۸۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 20 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از سایت اخبار پدیده، علی صفرنژاد افزود: سالانه ۲۰میلیون گردشگر داخلی، هر سال از دومین کلانشهر مذهبی جهان، یعنی مشهد دیدن می‌کنند؛‌ همچنین حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی هر سال به مشهد می‌آیند که با احتساب هر نفر ۱۵۰۰ دلار، معادل ۲میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار ارز وارد مشهد می‌کنند؛ که پدیده با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند این میزان ارز آوری را افزایش دهد. 
وی تاکید کرد: مشهد نیازمند یک حلقه اتصال است بین زیرساخت هایی دارد و میزان ماندگاری بیشتر گردشگر و زائر که متاسفانه این حلقه اتصال در مشهد برعکس شهرهای دیگر همچون تبریز و اصفهان وجود ندارد؛ اما پدیده می تواند با داشتن زیر ساخت هایی که در مجموعه گردشگری - تفریحی خود تعریف کرده این حلقه اتصال را تکمیل کند.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزان و مدیران پدیده به خوبی نیاز گردشگر و زائر را در مشهد درک کرده اند، تصریح کرد: زیر ساخت هایی که در مجموعه پدیده تعریف شده نیاز هر گردشگری را به لحاط اقامتی و تفریحی برطرف می کند و به عقیده من تمامی مسئولان شهر و استان باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات ریز و درشتی که برای این مجموعه باقی مانده است برطرف شود تا این مجموعه بتواند نقش پر رنگ خود را در حوزه گردشگری ایفا کند.
صفرنژاد افزود: بیشتر میزان ماندگاری گردشگر در شهر مشهد مربوط به گردشگر فرهنگی است که متاسفانه با وجود اینکه این نوع گردشگران به لحاظ ارز آوری نیز بسیار حائز اهمیت هستند اما جیب پر از پول به مشهد می آیند و با همان جیب از مشهد خارج می شوند و هیچ مدیریتی برای این گردشگر وجود ندارد که به عقیده من اگر گردشگر فرهنگی نیازهای خود را در پدیده پیدا کند هم میزان ماندگاری اش در شهر بیشتر می شود و هم میزان پولی که در شهر هزینه می کند.
کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص به این دیدگاه که گردشگری که به مشهد می آید گردشگر زیارت به شمار می رود و نیازش با وجود حرم مطهر حضرت رضا(ع) برطرف می شود و نیازی به مکان های تفریحی ندارد، گفت: در بحث های تخصصی گردشگری ما باید حالتی را در نظر بگیریم که گردشگر در شهر احساس آرامش و رضایت کند. فردی که مشهد را برای سفر انتخاب می کند هدف اولش زیارت است که در همان چند روز نخست این نیاز برطرف می شود اما در روزهای باقیمانده سفرش احتیاج به خرید و تغییر آب و هوا دارد و این همان موقعی است که نقش مجموعه های گردشگری و تفریحی همانند پدیده پر رنگ می شود. 
وی ادامه داد: به عقیده من این دو موضوع هیچ منافاتی با هم ندارند و می توانیم برای هر دو گردشگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار